سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آسمانی ها
 

برگزیدگان مسابقات وبلاگ نویسی



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91/6/28 توسط احمد یوسفی

امام مهدی (ع)

اعتقاد به مهدی موعود مسئله ای است که در تمام ادیان و مذاهب مختلف جهان اعم از وَثَنیُت ، کلیمیت ، مسیحیت ، مجوسیت ، اسلام و غیره مطرح بوده و هست ؛ بدین معنی که در آخر الزمان ، مصلحی ظهور خواهد کرد و به جنایتها و خیانتها و تبعیضهای بشر   خاتمه خواهد داد .                                                                                                                                                                                                                                                                                         

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 91/6/27 توسط احمد یوسفی

بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از آسیب های حوزه مهدویت ، تعیین وقت ظهور است،حکمت الهی بر این است که وقت ظهور امام زمان(ع) بر بندگان مخفی بماند

لذا احدی نمی تواند زمانی برای ظهور تعیین کند. مفضل بن عمر گوید: از مولایم امام صادق(ع) پرسیدم:

هل للمأمور المنتظر المهدیّ(ع) من وقت موقّت یعلمه الناس؟ فقال: حاش لله أن یوقّت ظهوره بوقت یعلمه شیعتنا… فقال: یا مفضل، لا اوقّت له وقتا ولا یوقّتُ له وقت، انّ من وقّت لمهدیّنا وقتاً فقد شارک الله تعالی فی علمه وادّعی انّه ظهر علی سِرّه …[1]

آیا ظهور حضرت مهدی(ع) وقت معینی دارد که مردم آن را بدانند؟ فرمودند: این چنین نیست که خداوند برای آن وقتی تعیین کرده باشد که شیعیان ما آن را بدانند. ای مفضل، برای آن وقتی تعیین نمی کنم. وقتی هم نمی شود برای آن معین کرد. آن که برای ظهور ما وقتی تعیین کند، خود را در علم خداوند شریک دانسته و مدعی شده که از اسرار خداوند آگاه گشته است.

فضیل از امام باقر(ع) پرسید:

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91/6/21 توسط احمد یوسفی

 

یهود

 

مقدمه:

در بخشهای گذشته پیرامون دیدگاه انبیاء پیرو تورات و قوم یهود، درباره مختصات ،جایگاه ،و ویژگیهای تفکرات منجی گرایانه آنان پرداخته شد.اما آنچه در بشارتهای چند تن دیگر از پیامبران بزرگوار بین اسرائیل، پر رنگ و مهم به چشم می خورد اشاراتی است که به تحولات خاور میانه خصوصا سرزمین فلسطین می پردازد. از آنجائیکه در ادبیات دینی یهود از مساله بازسازی و آبادانی معبد هیکل سلیمان، به عنوان یکی از نکته های اساسی مقارن با ظهور منجی یاد می شود، برخی از پیشگوئیها و روایتگری هایی که از این پیامبر الهی به جای مانده اشاره به احیای مجدد این بنای مقدس یهود و بازسازی معبد سلیمان دارد. ذکر این مساله خالی از لطف نیست که بر اساس روایات وارد شده در ادیان الهی، جغرافیای بیت المقدس، خصوصا شهر قدس، نقشی بارز را در رویدادهای آخرالزمانی و به خصوص امر ظهور ایفا می کند. چنانکه روایتگری تاریخ قوم یهود از محل ظهور ماشیح ( منجی موعود در دین یهود) و پیروزی درنبرد پایانی جهان در تپه هرمجدون(آرماگدون) و اتفاقات دیگری از این دست، تماما بر روی نقطه جعرافیایی بیت المقدس تمرکز دارد. با این همه در این مقال بر آنیم تا با روایتگری دوتن از انبیاء یهود، ابعادی دیگر از این مقوله را مورد بررسی قرار دهیم.

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ جمعه 91/6/10 توسط احمد یوسفی
تمامی حقوق مطالب برای آسمانی ها محفوظ می باشد