سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آسمانی ها
 

در همه صحنه های انقلاب اسلامی عشایر پیوندشان با رهبری و ولایت محکم بوده و هیچگاه اجانب و بیگانگان نتوانسته همت و غیرت دینی آنان را مخدوش کنند.

احمد یوسفی  وبلاگ صبح انقلاب

یوسفعلی میرشکاک گفت: امام در فضای عشایری بزرگ شده بود و طبق گفته خودش با بختیاری ها سوابق داشت و به دلیل همین شناخت کافی که از لرها بخصوص بختیاری ها داشت، فرمود عشایر ذخایر انقلاب اند.

یوسفعلی میرشکاک در گفتگو با آژانس خبری توسعه بختیاری (ایبنا نیوز) ضمن بیان مطلب فوق افزود: این ذخیره بودن به این معنا است که منش انسان حیّ و کسی که منتظر اسم «القیوم» است، در ذات عشایر وجود دارد.
این نویسنده و شاعر بختیاری در مقایسه انسان شهری و انسان عشایری گفت: عزیزترین و مقدس ترین چیز برای انسان شهرنشین حیات مادی است. عشایر در هنگام هجوم دشمن با خوی حسابگر با آن موقعیت مواجه نمی شوند بلکه بی درنگ اقدام می کنند؛ همان طور که انسان سالم اگر آتش بگیرد برای خاموش کردن آتش اقدام می کند و نیاز به تفکر در اینکه چرا و چگونه آتش گرفت، ندارد.

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 90/10/29 توسط احمد یوسفی

فرار دیکتاتور از جزیره ثبات !
نویسنده: علی شیرخانی
( به مناسبت 26 دی روز خروج شاه از ایران ) 
حکومت سی و هفت ساله محمدرضا شاه در زمستان 1357 رو به افول گرایید و زمینه های فرارش را از ایران فراهم کرد. این در حالی بود که در یک سال قبل، از زبان کارتر رئیس جمهور آمریکا شنیده بود که ایران « جزیره ثبات » است و به این امید بود که سالهای طولانی به حکومت خود ادامه دهد و در صورت فوت، نیز رضا پهلوی فرزند و جانشین وی گردد، اما مجموعه تحولات یک ساله نه تنها موجب بی ثباتی این جزیره شدند، بلکه مردم خواستار اخراج و محاکمه فرماندار آن جزیره گردیدند. فرار شاه و به تعبیر دوستان شاه، خروج محمدرضا پهلوی یکی از سلسله حوادث انقلاب اسلامی بود که سرعت بسیار چشمگیری بر روند پیروزی انقلاب اسلامی گذارد و به تعبیر یکی از نویسندگان، فرار شاه صور اسرافیلی بود که خفتگان را بیدار کرد. 

تنهایی شاه 

شاه در اواخر حکومت خود به اقرار دوستانش تنها مانده بود، بدین دلیل که تمام اطرافیان وی احساس می کردند که حکومت او سرنگون خواهد شد و از آنجا که هر کدام از آنها از اموال بیت المال در کشورهای غربی صاحب خانه و ویلا شده بودند، درصدد فرار از کشور برآمدند تا مبادا پس از سقوط رژیم، پاسخگوی اعمال خود باشند. 
شاهی که در طول حکومت خود، بویژه پس از کودتای 28 مرداد 1332 سعی فراوان داشت که روحیه ارادت سالاری و نوعی پرستش شاه را در میان اطرافیان خود پرورش دهد، در سالهای آخر حکومت تنها مانده بود و از ارادت و تعظیمهای خدایگانی خبری نبود. 
داریوش همایون یکی از وزیران شاه در این باره می گوید: « خیلی ها شروع به خالی کردن دور و بر شاه کردند... و در این شرایط طبیعی است کسی برای شاه سینه سپر نکند.» ( انقلاب ایران به روایت رادیو بی بی سی، ص 272) 
ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90/10/26 توسط احمد یوسفی

صبح انقلابسقوط رژیم پهلوی و مهمتر از آن، سقوط نظام شاهنشاهی در بهمن 1357 یکی از پدیده های مهم و شگفت انگیز نیمه دوم قرن بیستم میلادی است. سقوط دولت پهلوی مهم و شگفت انگیز بود چرا که همه چاره ها برای بقای آن اندیشیده شده بود و رویکردی که جامعه ایران برای رویارویی با این نظام دیکتاتور در پیش گرفت بر شگفتی پدیده سقوط حکومت پهلوی افزود. در این نوشته ارزیابی و بررسی همه جانبه درباره سقوط حکومت پهلوی میسر نیست ناگزیر نگاهی کوتاه بر آن افکنده ایم.

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90/10/26 توسط احمد یوسفی
تمامی حقوق مطالب برای آسمانی ها محفوظ می باشد