سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آسمانی ها
 

فلسفه پوشش در اسلام/ سیمای حقیقی حجاب را بشناسیم

وظیفه پوشش که اسلام برای زنان مقرر کرده بدین معنی نیست که از خانه بیرون نروند. زندانی کردن و حبس زن در اسلام مطرح نیست.

به گزارش راسخون به نقل از مهر مخالفان حجاب و پوشش غالبا بدنبال این هستند که حجاب را امری غیر منطقی و نامعقول معرفی کنند، اما آنچه روشن است که اگر انسان مسئله ای را از اول خرافه فرض کند، توجیهی هم که برای آن ذکر می کند متناسب با خرافه خواهد بود. اگر بحث کنندگان درباره حجاب، مسئله را با بی طرفی مورد کاوش قرار می دادند درمی یابند که فلسفه پوشش و حجاب اسلامی پوچ و بی اساس نیست.

واژه حجاب

کلمه "حجاب" هم به معنی پوشیدن و هم به معنی پرده و حاجب است، اما بیشتر، استعمالش به معنی پرده است. این کلمه از آن جهت مفهوم پوشش می دهد که پرده وسیله پوشش است و شاید بتوان گفت که به حسب اصل لغت هر پوششی حجاب نیست، آن پوشش حجاب نامیده می شود که از طریق پشت پرده واقع شدن صورت گیرد.

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ جمعه 91/7/28 توسط احمد یوسفی

دخترم



نوشته شده در تاریخ شنبه 91/7/22 توسط احمد یوسفی

آب و آتش



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/7/20 توسط احمد یوسفی

عمده دختران و زنانی که در کشور پاکستان در حال تحصیل در دانشگاه هستند از حجاب اسلامی استفاده می کنند. 

پاکستان علاوه بر مناطق جغرافیایی، از نظر زبانی و قومی نیز کشوری متنوع است اما بحث استفاده از حجاب اسلامی در سالهای اخیر افزایش قابل توجهی در بین زنان بازیگر و تحصیل کرده پاکستانی داشته است.
کشور پاکستان با جمعیتی بیش از 100 میلیون نفر یکی از پرجمعیت ترین کشورها در منطقه آسیای جنوبی به شمار می آید که حجم زیادی از جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دهند. در سالهای اخیر بحث میل به استفاده از حجاب اسلامی در بین زنان مسلمان این کشور گسترش پیدا کرده است و به حتی به زنان بازیگر و هنرمند نیز در این کشور منتقل شده است.
تعدادی از بازیگران معروف پاکستانی که اخیرا به سمت استفاده از حجاب اسلامی رفته اند افرادی چون ساتیش خان، مریم علی، رابی دورانی و یروج نصیر هستند که بازیگران معروفی در پاکستان به شمار می روند.
"یروج نصیر" بازیگر، مجری و طراح لباس پاکستانی اخیرا و برای اولین بار با حجاب کامل اسلامی در برابر دوربین تلویزیونی در برنامه ای در مورد یادبود سربازان پاکستانی شرکت کرده است.
وی همچنین اعلام کرده است که از این به بعد به طراحی لباس و مد مخصوص اسلامی برای زنان خواهد پرداخت.
دکتر فیردوس، اولین زن پزشک نظامی که در ارتش پاکستان با حجاب کامل خدمت کرده است نیز از جمله افرادی است که رسانه ها در مورد وی گزارش های زیادی منتشر کرده اند. وی در مورد حجاب این گونه می گوید: تمام زنان مسلمان باید بدانند که اولا حجاب فرمان خدا بوده و ثانیا این که حجاب به هیچ وجه مشکل و یا مانعی بر سر راه ترقی اجتماعی و یا علمی زنان ایجاد نمی کند.
اخیرا و بر اساس آمارها مشخص شده است که حجاب اسلامی به پدیده ای پرطرفدار در بین دختران جوان پاکستانی بدل شده است و عمده دختران و زنانی که در این کشور در حال تحصیل در دانشگاه هستند از حجاب اسلامی استفاده می کنند.
در یکی دیگر از حرکتهای مربوط به حفظ حجاب در این کشور، " نصرت پرویز"  همسر نخست وزیر پاکستان با شرکت در همایش هایی در مورد حجاب  به ترویج این ارزش مهم اجتماعی پرداخته است.

منبع : سایت طنین یاس 



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/7/20 توسط احمد یوسفی

خون دلها خورده ایم ، قرارمان برای نسل نوجوان و جوان این نبود !

من آنروز یک عشق داشتم ؛ پیروزی یا شهادت ، بعضی ها امروز هر ساعت ، عاشق و معشوق آدم های غریبه می شوند و به سادگی دل می دهند و دل ربایی می کنند!
من آنروز از گل و لای و خاک سنگرها بر لباسهای ساده ام لذت می بردم و بعضی ها امروز از شلوارهای لی خاک نما و پاره پوره خارجی !
من آنروز در جبهه زیر آفتاب داغ ، چفیه بر سر می انداختم تا نسوزم ، بعضی ها امروز رو سری از سر انداخته اند که موی سر به نامحرم نشان داده و بسوزند ودیگران راهم بسوزانند !
من آنروز در خط مقدم برادران غریبه زیادی را می دیدم و به همه می گفتم : خدا قوت، نه خسته برادر! ، بعضی ها امروز برای طرح دوستی ، فقط با عجله از همه می پرسند : ASL?
من در شب قبل از عملیات بر دستانم حنا می زدم تا در جشن پیروزی یا شهادت شرکت کنم ، بعضی ها امروز بر چهره شان هفت قلم مواد آرایشی خارجی می زنند تا به نامحرم بگویند : من های کلاسم ، نگاهم کنید !
من آنروز در وصیت نامه ام می نوشتم : خواهرم حجاب تو بر علیه دشمن از خون من موثر تر است ، بعضی ها امروز حتی در پروفایل شان می نویسند : همیشه به روز هستم ، دوره و زمانه عوض شده و عشق من مد گرایی و تقلید از غربی هاست !چادر را تجربه نکرده ام ، قدیمی است !
ادامه مطلب...


برچسب‌ها: خون دلبوی باروتبوی ادکلنبیسیمشهادتخط مقدمحناشارژ

نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/7/20 توسط احمد یوسفی

چشماتو درویش کن!                    چشاتو درویش کن

نویسنده: حسن حسن لو

نسخه درمانی رذیله چشم چرانی از نگاه ائمه معصومین (علیهم السلام)

آن طور که در احادیث آمده پیامبر (ص) یکی از راه های مؤثر در کنترل نگاه و ارضای صحیح غریزه جنسی را ازدواج بیان فرمودند. پیامبر (ص) فرمودند: «ای گروه جوانان! هر یک از شما که قدرت ازدواج دارد، حتماً اقدام کند زیرا این بهترین وسیله است که چشم را از نگاه های آلوده و شما را از بی عفتی محافظت می کند.» پیامبر (ص) در حدیث دیگری پس از آن که جوانان را به ازدواج ترغیب می کنند، می فرمایند: «و من لم یستطع فلیصم فان الصوم به وجاء/هر کس قدرت بر ازدواج ندارد، روزه بگیرد. زیرا روزه نیروی غریزه را تضعیف می کند». ائمه معصومین (علیهم السلام) راه درمان چشم چرانی را توجه به آثار و فوایدی که با چشم پوشی نصیب انسان می شود می دانند. از جمله امام علی (ع) که می فرمایند: «کسی که چشم فرو بندد، دلش را صفا داده است». انسان با چشم چرانی احساس آرامش نمی کند چرا که احساسات و غرایز شهوانی تمام نشدنی و سیری ناپذیرند و نفس اماره انسان را به بدی و زشتی هرچه بیشتر وادار می کنند. پیامبر (ص) می فرمایند: «مسلمان چشم خود را از زن نامحرم فرو نمی بندد مگر آن که خداوند شیرینی عبادتش را در دل او ایجاد می کند». امام صادق(ع) نیز می فرمایند: «کسی که نگاهش به زن نامحرمی بیفتد چشمش را به سوی آسمان افکند یا نگاهش را فروبندد، خداوند حورالعین را به ازدواج او درمی آورد.»

استاد شهید مرتضی مطهری

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91/7/19 توسط احمد یوسفی

ـ یکی پرسید توی این گرما با چادر آب پز نمی شی؟

ـ کسی انگار درِ گوشم زمزمه می‌کند: قُل نارُ جهنَّم اَشدّ حرَّا

 دراین روزهای سیاه عریانی،روسپیدتراز چادر نمی یابم

حجاب



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91/7/18 توسط احمد یوسفی
   1   2   3      >
تمامی حقوق مطالب برای آسمانی ها محفوظ می باشد