سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آسمانی ها
 

sdfsdfsdf

به گزارش روابط عمومی مسیر عرشیان همایش ملی هفت هزار شهید زن در تالار وحدت تهران برگزار شد سخنران این همایش سرلشکر فیروزآبادی و سردار نقدی بودند و همچنین پیام مقام معظم رهبری را حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان نماینده محترم ولی فقیه در امور ایثارگران قرائت کردند.
اجرای نمایشی باموضوع نقش و حضور زنان در عرصه های مهم تاریخی وتجلیل از خانواده های شهدای زن از جمله برنامه های این همایش بود.
گفتنی است در این همایش از تمبر یادبود همایش ملی هفت هزار شهید زن رونمایی شد.



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 91/12/28 توسط احمد یوسفی

 

زندگینامه شهیده ناهید حق گو گذاری

   شهید ناهیدحقگو در شهرستان بروجرد در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود . تحصیلات ابتدایی تامتوسط را در این شهر سپری نمود و به دانش سرای تربیت معلم رفت پس از فارغ التحصیل شدن از دانشسرا، درمدراس مختلف شهر به شغل شریف اموزگاری به تعلیم و تربیت خواهران همت گماشت در روزهای اوج انقلاب در تظاهرات و راهپیمائیها حضوری فعال داشت اوهمیشه  دیگران را به مجالس مذهبی دعوت می کرد و بعد از انقلاب فعالیتها او در مدارس بیشتر شد و همیشه سعی می کرد که الگوی خوبی برای دیگران و نمونه یک زن مسلمان باشد او در روز 11/11/65 به همراه دیگر خواهرش  به فیض شهادت نائل گشت .روحشان شاد باد.

 ناهید حقگو بروجرد

وصیت نامه 

سلام بر پدر و مادر و خواهر گرامیم و سلام به امام عزیز خمینی کبیر . من در سفارشی کوتاه از خانواده ام می خواهم که مرا حلال کنند و لحظه ای امام را تنها نگذارند. از خداوند بزرگ طلب مغفرت و آمرزش دارم  

 




برچسب‌ها: شهیده ناهید حقگودانشسرابروجردامام
نوشته شده در تاریخ جمعه 91/12/25 توسط احمد یوسفی

شهید زهره حقگو گذاری

زندگینامه شهید زهره حق گو گذاری

 در خانواده ی مومن و مسلمان فرزند دختری به دینا آمد که  نام مبارک فاطمه زهرا را بر او نهادند و او را زهره نامیدند .

تحصیلات ابتدایی و راهنمای و دبیرستان را در بروجرد گذراند.

دوران نوجوانیش مصادف شده بود با قیام مردم ایران و شکوفا شدن انقلاب اسلامی .

زهره  به همراه مادر و دیگر اعضای خانواده  در راهپیمایی ها و تظاهرات مردمی شرکت داشت .

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ،به استخدام اداه اموزش و پرورش بروجرد درآمد و به فعالیتهای مذهبی و نشر و معارف علوم قرانی درمدارس همت گماشت. او عاشق و دلباخته حضرت باری تعالی بود .

با اینکه می دانست به جبهه نمی تواند برود اما وصیت نامه ای نوشت. 

او در روز 65/11/11 در حالیکه  دژخیمان ناپاک بعثی ناجوانمردانه  بروجرد قهرمان و مقاوم را مورد حمله موشکی قرار داده بودند  به شهادت که آرزوی دیرینه اش بود رسید.

وصیت نامه شهید زهره حق گو گذاری

 سلام بر مهدی و سلام برامام امت قلب تپنده امت و سلام به رزمندگان اسلام که بر علیه کفر و الحاد می خروشند. و سلام بر شهیدانی که با عروج خود  و با خون سرخشان نهال اسلام را آبیاری کردند.

سلام بر شما خواهران و برادران عزیزم و دوستان بسیار گرامم و خانواده عزیز و دوست داشتنی ام  امیدورام مرا حلال کنید و بدایند تنها راهی که رضایت خدا را به همراه دارد پیروی و اطاعت از امام خمینی است .

لحظه ای از خط ولایت فقیه جدا نشوید و امام را تنها نگذارید و از خداوند طلب امرزش دارم .

تنظیم : احمد یوسفی 

 

 




برچسب‌ها: بروجردزهرهحقگو گذاریشهیدزندگینامهوصیت نامه
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91/12/22 توسط احمد یوسفی

نام : فرزانه

شهرت : رهبر 

محل تولد : بروجرد 

تاریخ تولد :1346

تحصیلات : سال آخر دبیرستان 

محل شهادت : بروجرد 

شهید فرزانه رهبر

زندگی نامه شهید فرزانه رهبر

نامش فرزانه بود و در شهر فرزانگان یعنی بروجرد قهرمان در سال 1346 چشم به جهان گشود . او فرزند اول خانواده بود. فرزانه رهبر پس از تحصیلات ابتدایی با معدل بسیار بالا  به دبیرستان رفت . همیشه آرزو داشت که بتواند با تحصیلات بالا به مردم ایران  خدمت نماید ولی عمرش کفاف یاری هموطنانش را نداد و در سال آخر دبیرستان  در سن 18 سالگی به همراه  پدرش در موشک باران شهرستان بروجرد به شهادت رسید و در کنار لاله های پر پر شده ی دیگر انقلاب آرام گرفت . یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

فرازی از خاطرات مادر شهید فرزانه رهبر

فرزانه رهبر

دخترم وقتی به دنیا آمد پدرش به جبهه می رفت چند بار رفت و آمد تا اینکه در کنار من بود تا فرزانه دخترم شش سالش شد .او خیلی دوست داشت نماز بخواند تا این که پدرش برای او چادر نمازی خرید او نمی پوشید فکر می کرد که باید مثل پدرش نماز بخواند تا اینکه به او گفتم دخترم خانم ها باید چادر بپوشند اینها مرد هستند ما باید بپوشیم تا اینکه پوشید آنقدر زیبا بود که پدرش از او عکسی قشنگ گرفت. الان عکس زیبایش را با چادر نمازش به دیواراتاق زده ام  و روزی نیست که به یاد خوبی های او  گریه نکنم . 

 




برچسب‌ها: بروجردشهید فرزانه رهبرموشک بارانچادر نمازعکس
نوشته شده در تاریخ شنبه 91/12/19 توسط احمد یوسفی

 

وداع احمد یوسفی

       هر وقت از کوچه پشت باغ عبور می کردم ، خدا خدا می کردم که طلعت خانم مادر اکبر من را نبیند ، چون برای سوالهای تکراری او جواب جدیدی نداشتم. برای اینکه شرمنده اش نشوم و وعده های بی مورد به او ندهم سعی می کردم راه طولانی تری را انتخاب کنم و کمتر از آن کوچه عبور کنم ، مگر موردی مثل امروز پیش می آمد که ناچار باید از کوچه باغی گذر می کردم .

البته امروز هم تمام تلاشم را کردم که کس دیگری را پیدا کنم تا دعوت نامه روز جانباز را به محسن دوستم برساند ولی هر چه بیشتر فکر می کردم کمتر نتیجه می گرفتم .

 

اگر دیشب به محسن زنگ نمی زدم امروز از رفتن به این کوچه صرف نظر می کردم ولی الان که ساعت 45/7 صبح است ، حتما محسن منتظر من جلوی پنجره اتاقش ایستاده و بی صبرانه بیرون را نگاه می کند .

ادامه مطلب...


برچسب‌ها: وداع : احمد یوسفیطلعتاکبرمحسنامامیبنیاد شهیدجانبازکل زدنپابوسیامام رضا (ع)نماز شبکربلای 5صدام

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91/12/16 توسط احمد یوسفی

شهیده زهرا همتیان            

نام پدر: حبیب ا...           

ت ت:15/4/1337      

   شسیشسیشسی       

محل تولد: تهران           

متاهل  و دارای 3 فرزند               

نام همسر : غلامرضا شمس الدین                  

تحصیلات: دیپلم   

تاریخ شهادت: 9/5/1366                            

نحوه شهادت: مکه (راهپیمایی برائت از مشرکین)

گلزار شهیده : گلزار شهدا امامزاده یحیی سمنان       

 



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/12/6 توسط احمد یوسفی

زهرا همتیان در سال 1337 در یکی از محله های شهر تهران در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود. پنج سال اول عمر خود را در تهران بود و بعد از  پنج سالگی همراه خانواده خود به شهر پدری خود در محله سی سر سمنان نقل مکان کردند.دوران ابتدایی خود را در مدرسه حکمت با موفقیت به پایان رساند و دوران متوسطه را در دبیرستان سادات شریعت پناهی در رشته علوم طبیعی گذراند. بعد از پایان دوران متوسطه در سن 17 سالگی درسال 1354 با آقای غلامرضا شمس الدین که از همسایگانشان بود ازدواج کرد . شهیده  18ماه اول زندگی مشترکش را در خانه پدر همسرش سپری کرد و زمانیکه اولین فرزندشان حدوداً 4 ماه داشت به خانه شخصی نقل مکان کردند. ثمره این زندگی مشترک 3 فرزند بود(ا پسر و 2 دختر) که در زمان شهادت مادر:  محمدرضا11ساله ، سمیرا 6 ساله ، سیما 2سال و نیمه بودند .

شهیده به نماز و روزه و برنامه های دینی خود بسیار مقید بود . در جلسات قرآن شرکت پرشور داشت و همیشه با وضو به فرزندانش شیر می داد و در زمان کودکی فرزندانش ، تلاش جدی در جهت یادگیری قرآن به آنها داشت. در زمان رژیم پهلوی بصورت فعال در تظاهرات شرکت می کرد. و روزی که مجسمه شاه را در میدان امام شهر سمنان پایین کشیدند حضور داشتند.

به نقل از غلامرضا شمس الدین  (همسر شهیده):

قبل از اینکه به همراه همسرم به سفر حج مشرف شویم در خواب دیدم که در ایوان منزل به اتفاق خانواده خوابیده ام. در عالم خواب دیدم زلزله شدیدی رخ داد، بطوریکه همه چیز در حال دگرگونی  بود و من سعی می کردم بچه ها را پناه دهم تا اتفاقی برای آنها نیفتد و چند لحظه بعد زمین آرام گرفت و از خانه بیرون زدم تا  از اوضاع و احوال همسایه ها با خبر شوم  دیدم هوا تیره و تار است مثل شب. و ماه در آسمان کامل بود و همینطور که نگاه  می کردم، در یک لحظه متوجه شدم که ماه به طرف غرب حرکت کرد و در آنجا ماه به دو نیم قسمت شد یک نیمه ماه در آنجا ماند و نیمه دیگر دوباره به طرف شرق آمد  و زمانیکه نیمه دوم ماه به ما رسید به زمین افتاد. خیلی ترسیدم از خواب پریدم در حالی که خیس عرق شده بودم.

همچنین گفتند: قبل از اینکه به حج مشرف شویم ایشان نسبت به تربیت صحیح فرزندانش سفارش اکید کردند. زمانیکه در مکه بودیم و اعمال حج مفرده را انجام می دادیم حاجیه خانم از من خواستند که به زیارت مسجدالحرام برویم وقتیکه به طبقه فوقانی این مکان مقدس رفتیم ، روبروی خانه خدا ایستاد ، دست مرا گرفت و گفت : حاج آقا ، نوری که خانه خدا را طواف می کند می بینی؟ من چیزی ندیدم و در جواب گفتم : من نوری را نمی بینم . در آن لحظه شهیده به شدت گریه  کرد و بعد از اینکه آرام شد به من پیشنهاد کرد که بنشینیم تا با هم قران بخوانیم . سوره فجر و جمعه را خواندیم . فردای آن روز بود که اعلام کردند : برای برائت از مشرکین راهپیمایی انجام می شود و ما هم در  این راهپیمایی شرکت کردیم ، پلیس های سعودی با ضرب و شتم جلوی جمعیت را گرفتند عده  زیادی شهید شدند . تا چند روز از همسرم خبر نداشتم تا اینکه عکس شهدا را برای شناسایی آوردند و پیکر این عزیز 8 روز بعد از شهادتش پیدا شد.

بعد از پایان سفر حج پیکر پاک ایشان به ایران منتقل  شد و در گلزار شهدای امامزاده یحیی شهرستان سمنان به خاک سپرده شد .

 

منبع :اولین یادواره شهدای زن بسیج جامعه زن سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/12/6 توسط احمد یوسفی
تمامی حقوق مطالب برای آسمانی ها محفوظ می باشد