سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آسمانی ها
 

شهید طیبه واعظی

محل شهادت : زندان نحوه شهادت : شکنجه بدست ساواک 

«شهید طیبه واعظی دختر خواهرم بود که با پسرم ابراهیم ازدواج کرد و حاصل ازدواجشان یک فرزند پسر بود که همزمان با مادرش در سن دو سالگی به دست ساواک گرفتار و به مدت دو سال در زندان کودکان اوین بسر برد و سرانجام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حالی که چهار ساله شده بود. از زندان آزاد شد و با عمل های متعدی سلامتی اش را بدست آورد و در حال حاضر دندان پزشک است. طیبه پا به پای همسر و برادرش به مبارزه ادامه داد و بطور مدام از این شهر به شهر دیگری مهاجرت می کرد. تا ازآسیب ها ی عوامل رژیم پهلوی در امان بمانند. » عروج ملکوتی:« شهید طیبه واعظی در تبریز مخفیانه به مبارزه اتش ادامه می داد که بدست عوامل رژیم پهلوی بعد از شناسایی زخمی و دستگیرشد و همراه همسر و فرزندش به زندان اوین منتقل گردید و در نهایت به اتفاق همسرش زیر شکنجه به شهادت رسید و در بهشت زهرا به خاک سپرده شد. خانم ادامه مطلب...


برچسب‌ها: رژیم پهلویشهید طیبه واعضیساواکزنداناصفهانعروسرحیم اربابپرورشگاهعیداسلحه

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 91/11/30 توسط احمد یوسفی

 

                              به نام خدا    

                                 لیلا

محمد در حالیکه لباس نظامی اش را می پوشد و ساک جبهه اش را می بندد نگاهی از روی مهر به تو می اندازد و زیر لب چیزی می گوید .

برای اینکه زمزمه زیر لبش را بدانی می پرسی .

لیلا احمد یوسفی

-         محمد ، چیزی گفتی ؟!

-         نه می گم از اینکه این دفعه هم نتونستم یه دکتر درست و حسابی ببرمت ، شرمنده ام . می ترسم قول مرخصی بعدی رو بدم ولی بازم نتونم .

-         خیالت راحت باشه ، من چیزیم نیست . تو مواظب خودت باش .

-         نسرین ، میگم کاش می شد یه سر در مدرسه لیلا می زدیم تا یک بار دیگه اونو ببینم .

-         نه محمد ، لیلا صبح که فهمید می خوای بری ،  با چشمهای اشکی و پف کرده فرستادمش ، اگه الان دوباره تو رو ببینه ، دیگه نمی تونم آرومش کنم . بهتره بری .

از چشمهای محمد پیداست که راضی نشده است ولی حرفت را گوش می کند . ساکش را بر می دارد پوتین هایش را می پوشد و آماده رفتن می شود .

ادامه مطلب...


برچسب‌ها: لیلااحمد یوسفینسرینمحمدبروجردخیابان رودکیدبستان استثناییخیابان صفا

نوشته شده در تاریخ جمعه 91/11/27 توسط احمد یوسفی

 

بروشور را باز می کنم ، دختری شبیه تمام دختران آشنا، دختری شبیه خودم، دختری درست هم سال خودم، میان ابروها و آبی ها چشم در چشم می دوزد . در طرح نگاه مبهم و لبان بسته اش هزار کهکشان نهفته است.

سلام می کنم،

سکوت می کند.

سلام همسایه، سلام سایه غیرت و آبروی عصمت، دختر کرد بی باک.

منم دختر زمین، دختر خاک و گل و دل و دلبستگی دختر پا بر زمین کوبِ لجوج ِ بهانه گیرِ بهانه های ِ کودکانه. دختر آیینه و شانه و. آراستگی و زیبایی، دختر ناز و نوازش و نرمی و لطافت.

می خواهم از زمین جدا شوم و به کهکشان راه تو بپیوندم.  

   شهید ناهید فاتحی

می خواهم سکوت لبان بسته ات را بشکنی و روبرویم بنشینی و برایم از راز پریشانی موهای آشفته ات ، که سرت را تراشیدند و بر سنگ کوبیدند بگویی.

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91/11/25 توسط احمد یوسفی

در پی افشاگری‌های مستند "سمیه کردستان"، ضدانقلاب، کارگردان این مستند را در صورت پخش آن به مرگ تهدید کرد.

 شهید

به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از سایت بسیج مستضعفین، مستند بازسازی شده شهید "ناهید فاتحی‌کرجو" پس از شش ماه به مرحله تدوین رسیده که مقرر است در هفته بسیج از شبکه‌های سراسری پخش شود.
 
بازسازی این مستند که نزدیک به 40 روز در مناطق استان کردستان و برخی روستاهای محل اسارت و شهادت آن شهید انجام گرفته است، روز گذشته با تصویربرداری از سکانس زنده به گور کردن آن شهید به کار خود پایان داده است.
 
مستند "سمیه کردستان" برای نخستین بار چهره کریه، خیانت‌ها و جنایات پلید و ناجوانمردانه کومله و دموکرات را در حق مردم انقلابی کُرد به ویژه جوانان غیور آن دیار افشا کرده است.
 
در پی افشاگری‌های بی‌پرده این مستند، ضدانقلاب با ارسال پیام توسط یکی از موتورسواران خویش، کارگردان متعهد این مستند را در صورت پخش آن به مرگ تهدید کرده است.
 
مستند "سمیه کردستان" صحنه‌های گوناگونی از ربایش، شکنجه‌ها و زنده به گور کردن و شهادت دختر 16 ساله سنندجی را به تصویر می‌کشد که به دلیل همکاری با بسیج و سپاه و اهانت نکردن به حضرت امام خمینی(ره) توسط ضدانقلاب در آذر ماه 61 به شهادت رسید.




برچسب‌ها: شهید ناهید فاتحی کرجوضد انقلابکارگردانکومولهدموکراتسمیه کردستانسنندجزنده به گورشکنجه
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91/11/24 توسط احمد یوسفی

توجه به نقش جایگاه و جایگاه زن در تمدن و نظام اسلامی از ضروری ترین نیازهای جامعه امروز می باشد. اگر هویت زن مسلمان بدرستی تبیین شود و الگوی جامع شخصیت زن در همه ابعاد فردی ، خانوادگی و اجتماعی او بدرستی ترسیم شود آنگاه زنان جامعه به عنوان پرورش دهندگان نسل های بعدی در راستای تحقق تمدن اسلامی نقشی عظیم را بر عهده خواهند گرفت. یکی از راه های هویت بخشی به زن امروز بهره گیری از سیره زنانی است که تاکنون توانسته اند با وجود همه مشکلات و موانع خود، راه سعادت را برگزینند وبا ادای تکلیف الهی از آزمایش الهی پیروز و سربلند بیرون بیایند . بی شک یکی از ماندگارترین برکات دوره دفاع مقدس گنجینه سیره شهدای زن بشمار می رود . زنانی که با بصیرت و معرفت نسبت به اسلام و ولیّ زمان خود توانستند راه قرب الهی را بپیمایند و به سرمنزل مقصود برسند. میراث ماندگار زنان شهید ، زندگی و نحوه سلوک فردی و اجتماعی آنهاست که می تواند امروز به عنوان الگوی عملی به جامعه معرفی شود . در این راه بر آن شدیم تا با برگزاری جشنواره علمی-فرهنگی زنان شهید گامی در جهت گفتمان سازی این مهم در جامعه برداریمدختران آسمان

اهداف

1-معرفی زنان شهید با هدف گفتمان سازی در جامعه نسبت به نقش و تأثیر حضور آنها
2-الگو سازی از زنان شهید با هدف هویت بخشی به زنان جامعه
این جشنواره با هدف جریان سازی و درگیر کردن نیروهای فعال در حوزه های مختلف با موضوع زنان شهید در سه سطح برگزار خواهد شد. در نتیجه برگزاری این جشنواره در پایان این سال در زمینه های نظری، هنری و ادبی در رابطه با زنان شهید به آثاری دست خواهیم یافت که می توانند تا سال های متمادی محل رجوع و استفاده همگان قرار گیرند.
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/11/22 توسط احمد یوسفی
تمامی حقوق مطالب برای آسمانی ها محفوظ می باشد