سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آسمانی ها
 

توجه به نقش جایگاه و جایگاه زن در تمدن و نظام اسلامی از ضروری ترین نیازهای جامعه امروز می باشد. اگر هویت زن مسلمان بدرستی تبیین شود و الگوی جامع شخصیت زن در همه ابعاد فردی ، خانوادگی و اجتماعی او بدرستی ترسیم شود آنگاه زنان جامعه به عنوان پرورش دهندگان نسل های بعدی در راستای تحقق تمدن اسلامی نقشی عظیم را بر عهده خواهند گرفت. یکی از راه های هویت بخشی به زن امروز بهره گیری از سیره زنانی است که تاکنون توانسته اند با وجود همه مشکلات و موانع خود، راه سعادت را برگزینند وبا ادای تکلیف الهی از آزمایش الهی پیروز و سربلند بیرون بیایند . بی شک یکی از ماندگارترین برکات دوره دفاع مقدس گنجینه سیره شهدای زن بشمار می رود . زنانی که با بصیرت و معرفت نسبت به اسلام و ولیّ زمان خود توانستند راه قرب الهی را بپیمایند و به سرمنزل مقصود برسند. میراث ماندگار زنان شهید ، زندگی و نحوه سلوک فردی و اجتماعی آنهاست که می تواند امروز به عنوان الگوی عملی به جامعه معرفی شود . در این راه بر آن شدیم تا با برگزاری جشنواره علمی-فرهنگی زنان شهید گامی در جهت گفتمان سازی این مهم در جامعه برداریمدختران آسمان

اهداف

1-معرفی زنان شهید با هدف گفتمان سازی در جامعه نسبت به نقش و تأثیر حضور آنها
2-الگو سازی از زنان شهید با هدف هویت بخشی به زنان جامعه
این جشنواره با هدف جریان سازی و درگیر کردن نیروهای فعال در حوزه های مختلف با موضوع زنان شهید در سه سطح برگزار خواهد شد. در نتیجه برگزاری این جشنواره در پایان این سال در زمینه های نظری، هنری و ادبی در رابطه با زنان شهید به آثاری دست خواهیم یافت که می توانند تا سال های متمادی محل رجوع و استفاده همگان قرار گیرند.

زمان

علاقمندان می توانند از اول دی ماه تا پایان بهمن ماه آثار خود را به سایت جشنواره ارسال کنند.

داوری و ارزیابی

کمیته داوران متشکل از کارشناسان متعهد در حوزه های مربوط در دبیرخانه مرکزی تشکیل و داوری نهایی در دبیرخانه مرکزی انجام خواهد شد. از برگزیدگان در رزو کنگره ملی زنان شهید تقدیر و جوایز آنها اهدا خواهد شد.

سطوح برگزاری جشنواره:

جشنواره در سه سطح دانش آموزی، دانشجویی و عمومی برگزار خواهد شد.
دبیرخانه جشنواره به صورت مرکزی در سازمان بسیج جامعه زنان مستقر خواهد بود و آثار از طریق ثبت نام در سایت جشنواره جمع آوری و داوری خواهد شد.

 



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/11/22 توسط احمد یوسفی
تمامی حقوق مطالب برای آسمانی ها محفوظ می باشد