سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آسمانی ها
 

سید احمد خاتمی:

گل

انقلاب اسلامی با سه دشمن خارجی، داخلی و نفوذی مواجه است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی مانند صدر اسلام با سه دشمن خارجی، داخلی و نفوذی مواجه است، گفت: افق انقلاب اسلامی بسیار روشن است و به فضل خدا دشمنان انقلاب نابود خواهند شد.

انقلاب اسلامی با سه دشمن خارجی، داخلی و نفوذی مواجه است

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، سیداحمد خاتمی امشب در محفل انس تیم‌های اضطراری دوران دفاع مقدس و اعضای بسیج جامعه پزشکی که در مسجد الزهرای دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: من به عنوان یک طلبه به پزشکان بسیجی افتخار می‌کنم و می‌گویم افرادی که در جامعه پزشکی هستند روحیه جهاد، ایمان و شهادت‌طلبی را پاس می‌دارند. 
وی افزود: اسلام از آغاز با دو آهنگ همراه بود که اولین آنها آهنگ پیشرفت اسلام است و از روز آغاز که دین در غربت که کار را آغاز کرد آهنگ آن پیشرفت بود و یک لحظه هم توقف نداشت. 
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: البته در این بین سنگ‌اندازی‌های زیادی هم اتفاق افتاد به طوری که 80 جنگ به راه انداختند. 
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: آهنگ دوم دشمنی‌ها بوده که به همان اندازه که اسلام رو به جلو حرکت می‌کرد دشمنی‌ها در سه عرصه داخلی، بیرونی و نفوذی آغاز شد و باید گفت دقیقاً همین سرنوشت را انقلاب اسلامی دارد. 


خاتمی اضافه کرد: از زمان آغاز انقلاب گام به گام شاهد عنایات خداوند بودیم این در حالی بود که شش کودتای بزرگ علیه انقلاب اسلامی تدارک دیده شد که برخی از آنها با تمام قدرت‌های استکباری هماهنگ بود اما به فضل خدا همه آنها نابود شد. 
وی با بیان اینکه افق را نباید تیره و تار دید، گفت: آنها که افق انقلاب اسلامی را تیره و تار می‌بینند به وعده‌های خداوند ایمان ندارند چرا که خدای متعال تاکنون پشتیبان انقلاب بوده و در ادامه هم خواهد بود لذا افق آینده و افق کنونی روشن است چرا که زعامت این ملت به دست بزرگ مردی است که هم با قرآن و عترت انس دارد و هم با تدبیر و برنامه‌ریزی آمیخته است. 
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: کشور با عقل، حکمت و تدبیر اداره می‌شود، به عنوان مثال وقتی پوتین به ایران آمد گفته بود تا قبل از اینکه ایران بیاییم نمی‌دانستم مرکزیت تصمیم‌گیری در ایران کجاست اما اکنون فهمیدم که ایران را عقل و حکمت اداره می‌کند. لذا وقتی دشمنی‌ها را می‌بینیم نباید به خود یأس راه دهیم چرا که افق انقلاب اسلامی بسیار روشن است و به فضل خدا دشمنان انقلاب نابود خواهند شد. 
خاتمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از ابتدا با سه دشمن خارجی، داخلی و نفوذی مانند صدر اسلام مواجه است، خاطرنشان کرد: در صدر اسلام کفار قریش تمام دغدغه‌های خود را در مبارزه با دین گذاشتند و باید گفت امروز جنگ احزابی علیه انقلاب اسلامی ایران با همان قد و قامت سال پنجم هجرت شکل گرفته است و این جنگی که در اروپا و آمریکا علیه انقلاب اسلامی ایران وجود دارد نشاندهنده آن است که استکبار می‌خواهد با تحریم‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود جلوی رشد این انقلاب را بگیرد، اما هرچه می‌گذرد آنها دست از پا کوتاه‌تر می‌شوند. 
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: از یک طرف همه سلطنت‌طلب‌ها و سیلی‌خورده‌های قبل از انقلاب اسلامی که در مسند حاکمیت هم بودند و با وعده یک خانه حاضر به کشف حجاب شدند با محوریت آمریکا و انگلیس و صهیونیست مقابل اسلام ایستاده‌اند. 
خاتمی اضافه کرد: جبهه دوم جبهه نفاق است که به اندازه جبهه کفر به اسلام ضربه زده به طوری که آیات راجع‌ به منافقان در قرآن بیش از آیات مربوط به کفار است. 
وی تأکید کرد: در قرآن جریان نفاق بسیار پیچیده عنوان شده به طوری که خدای متعال به پیامبر خود می‌فرماید آنها آنقدر منافقند که اگر ما به تو نفاق آنها را نمی‌گفتیم آنها را نمی‌شناختی لذا امروز هیچ بعید نیست برخی افراد که شعارشان از بسیجی‌ها هم پرشورتر است مسیر دیگری را دنبال کنند. 
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شناخت جریان نفاق یک ضرورت حتمی است، گفت: باید مراقب باشیم که در دام این جریان نیفتیم. 
خاتمی با اشاره به سومین جریانی که بیشترین ضربه را به اسلام زده است، گفت: سومین جریان، جریان نفوذی‌هاست یعنی کسانی که با مکاری و حیله‌گری در لایه‌های بالای قدرت نفوذ می‌کنند و قرآن کریم نام این نفوذی‌ها را در آیه 118 سوره آل عمران بطانه نامیده است که به معنای لباس زیرین که به تن چسبیده است، عنوان می‌شود. لذا قرآن می‌فرماید مراقب باشید لباس زیرین‌تان را نامحرم‌ها قرار ندهید. 
وی ادامه داد: نفوذی‌ها اگر بیایند انحراف فرهنگی ایجاد می‌کنند. در ظاهر همراهند اما در باطن ذره‌ای به نظام دل‌بسته نیستند و اگر به حرف‌های امروز توجه کنیم همه چیز را می‌فهمیم. 
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: آنهایی که جنگ بدر و احد را علیه پیغمبر به راه انداختند در زمان خلیفه سوم همه ‌کاره شدند و کار به جایی رسید که ابوسفیان سردسته دشمنان اسلام در این هنگام لگد به قبر حضرت حمزء سیدالشهدا می‌زند و می‌گوید ای حمزء بلند شو و ببین اسلامی که سر آن با هم می‌جنگیدیم مثل توپ بین بچه‌های من دست به دست می‌چرخد. 
خاتمی افزود:‌ بنی‌امیه هزار ماه حکومت کردند و بعد از آن هم بنی‌عباس بودند که آنها هم نفوذی محسوب می‌شدند و 5 قرن حکومت کردند به طور کلی 6 قرن جهان اسلام به دست نفوذی‌ها بود. 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به برنامه نفوذی‌ها خاطرنشان کرد: اولین اقدام آنها انحراف فرهنگی بود به طوری که کعب‌ ابن احبار که اصلاً پیامبر را درک نکرده هفته‌ای یکبار قبل از خطبه‌ها سخنرانی می‌کرد و وظیفه‌اش این بود که دل‌ها را شیفته شام که خواستگاه یهودیان آن زمان بود،‌ کند. وی حدیث دروغ فراوان عنوان می‌کرد که به عنوان مثال کعبه هر روز 5 بار مقابل بیت‌المقدس سجده می‌کند. 
خاتمی با اشاره به حدیثی در بحارالانوار جلد بیست و دوم و صفحه 32 اظهار داشت:‌ از امام صادق (ع) سؤال کردند که چرا شما اینقدر از سلمان فارسی دم می‌زنید که امام صادق (ع) در پاسخ فرمودند نگویید سلمان فارسی بلکه بگویید سلمان محمدی (ص)‌ این یعنی دم از مکتب ایرانی نزن چرا که همه هویت سلمان اسلام است و همه هویت ایران هم اسلام است و ما به ایران اسلامی می‌بالیم. 
وی اضافه کرد: رزمندگان ما برای ایران اسلامی جان دادند البته شاه هم دم از کوروش می‌زد ولی رزمندگان و علمای ما ایران اسلامی را الگوی خود قرار دادند و بعد از آن نهضت آزادی‌ها هم گفتند که ما ایرانی هستیم و سپس مسلمان که در مقابل آنها امام خمینی (ره) فرمودند ما اول مسلمانیم سپس ایرانی. 
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این روایت امام صادق (ع) به صراحت نهی می‌کند که بگویند سلمان فارسی و الان نهی می‌کند که دم از مکتب ایرانی بزنند بلکه باید دم از مکتب اسلامی زد لذا اولین هدف نفوذی‌ها از بین بردن فرهنگ خالص اسلامی است. 
خاتمی ادامه داد: دومین هدف نفوذی‌ها زدن ولایت است هزار ماه بنی‌امیه سرکار بودند آنها از نرمش قهرمانانه امام دوم تا امامت امام صادق (ع) به قدرت رسیدند که حق‌شان نبود. 
وی افزود: بعد از مرگ یزید پسرش معاویه سر کار آمد که پس از روی کار آمدن به بالای منبر رفت و گفت مردم پدرم این خلافت را به ناحق غصب کرد و این خلافت حق ما نیست بلکه حق امام سجاد (ع) است. این فرد 40 روز بیشتر حکومت نکرد و توسط خودشان سربه‌نیست شد. 

* زدن ولایت لبه تیز همه جریان‌های انحرافی است 

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد:‌ زدن ولایت لبه تیز همه جریان‌های انحرافی است به طوری که فتنه سال 88 و فتنه‌ها و جریان‌های انحرافی امروز ولو به اینکه ابراز نکنند و هزار بار دم از ولایت هم بزنند سرانجام ولایت‌سیتزاند. 
خاتمی تصریح کرد:‌ مطرح کردن مواردی مانند ظهور کبری و صغری مدرن‌ترین شیوه مقابله با ولایت است که می‌گویند دو نوع ظهور برای حضرت حجت داریم اولی آنها ظهور صغری است که عده‌ای مشخص شده خدمت حضرت می‌روند و از ایشان دستور می‌گیرند و ظهور دوم ظهور کبری که ظهور عام محسوب می‌شود. 
وی با بیان اینکه ظهور صغری انحراف محض است، گفت: امام کاظم (ع) فرمودند کسانی که وقت ظهور را تعیین می‌کنند دروغ می‌گویند. 
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: نتیجه این انحراف این است که ما دسترسی به امام زمان (عج) داریم و دیگر نیازی به نایبش نداریم. این همان انحرافی است که آقای مصباح هشدار دادند که باید مراقب محمدباب‌ها بود. لذا هرجا مقابله با ولایت را دیدیدم باید یقین کنیم انحرافی در کار است. 
خاتمی اضافه کرد: آنها آیات عظام جنتی، مصباح و یزدی را مورد هجمه قرار می‌دهند که چرا می‌گویید جریان انحرافی و این حرف را از فرمایشات مقام معظم رهبری دستمایه قرار دادند که ایشان فرمودند منطقی بحث و صحبت کنید. 
وی با بیان اینکه زدن ولایت به معنای بی‌تأثیر شدن ولایت است، اضافه کرد: سومین برنامه آنها ایجاد اختلاف است. به عنوان مثال هنگامی که کار از کار تمام شد ابوسفیان نزد علی (ع) آمد و گفت ای علی چرا نشسته‌ای خلافت را بردند که در پاسخ حضرت امیر فرمودند از کی تو دلسوز اسلام شده‌ای. 
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد‌: جریان نفوذی همیشه هست اما هشدار می‌دهم به برخی از قلم‌ به‌دستان و روزنامه‌نگاران و سرمقاله‌نویسان ما همراه حضرت آقا و مطیع امر ایشان هستیم. ایشان امر کردند جامعه باید به سمت آرامش برود و نباید در جامعه اغتشاش باشد چه در عرصه جنگ نرم و چه در عرصه جنگ سخت. 
خاتمی افزود: سکوت جریان ولایی در مقابل جریان انحرافی به امر مقام معظم رهبری است. ولی بدانند اگر بخواهند آغازگر هجمه به ولاییون باشند و به پشتیبانی جریان انحرافی حرف‌هایی بزنند با تریبون‌ها و قلم‌هایی که در دست داریم به فضل خدا افشاگری می‌کنیم. لذا دوستانه نصحیت می‌کنیم دست از قلم‌های مسموم نیش‌آگین به عالمان بصیر بردارند که غیرت دینی ما اجازه نمی‌دهد این عالمان تنها بمانند. فعلاً مصلحت این است که جامعه آرام باشد. 
انتهای پیام/

 



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90/11/10 توسط احمد یوسفی
تمامی حقوق مطالب برای آسمانی ها محفوظ می باشد