سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آسمانی ها
 

وبلاگ صبح انقلاب

همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی برای اخذ رای الزامی است.
محسن کرمی معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: از آنجا که برای اخذ رای، همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی اجباری است، بنابراین افرادی که کارت ملی‌شان مفقود شده یا به هر دلیل در دسترس نیست، می‌توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال، گواهی «تاییدیه شماره ملی» دریافت کنند تا با ارئه آن در کنار شناسنامه، بتوانند نسبت به رای دادن، اقدام کنند.

وبلاگ صبح انقلاب

وی با اعلام فعالیت تمام ادارات ثبت احوال در روز 12 اسفند و تا پایان برگزاری انتخابات، گفت: برای افرادی که کارت ملی‌ آنها به هر دلیل در دسترس نیست، "تاییدیه شماره ملی" صادر می‌شود.
وی با اشاره به امکان صدور اسناد هویتی در برخی دفاتر پیشخوان دولت نیز اظهار کرد: تمام این دفاتر پیشخوان که به امکانات صدور اسناد هویتی مجهز هستند، موظف هستند که در روز انتخابات دایر باشند تا در صورت مراجعه مردم به آنها بتوانند مشکلات احتمالی اسناد هویتی را دریافت کنند.

کرمی همچنین دو شماره تلفن 66709777 و 66730916 را راه‌های ارتباطی با ستاد انتخاباتی سازمان ثبت‌احوال عنوان کرد و افزود: شماره تلفن گویای 1510 نیز اخیرا از سوی شرکت مخابرات به ثبت‌احوال اختصاص یافته و تمام هموطنان در سراسر کشور می‌توانند ابهامات و سوالات خود را در ارتباط با انتخابات پیش‌رو را از این طریق برطرف کنند.

وی در گفت وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: به منظور فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، به کلیه ادارات ثبت‌احوال دستور داده شد تا به درخواست صدور شناسنامه‌های المثنی در اسرع وقت رسیدگی کنند و حتی‌الامکان تا قبل از روز انتخابات تمام این درخواست‌ها به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: به این ترتیب برای اخذ رای علاوه بر همراه داشتن شناسنامه، هموطنان باید کارت ملی و یا در صورت در دسترس نبودن، تاییدیه شماره ملی خود را به شعب اخذ رای ارائه کنند.
48 میلیون نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات
معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت‌احوال کشور شمار واجدان شرایط شرکت در انتخابات را 48 میلیون و 288 هزار و 799 نفر عنوان کرد و افزود: در این میان افراد 18 ساله که رای اولی محسوب می‌شوند، جمعیتی حدود سه میلیون و 960 هزار نفر را در بر می‌گیرند.
وی همچنین به انجام حدود پنج هزار و 385 مورد استعلام به درخواست ستاد انتخابات کشور اشاره کرد و افزود: سازمان ثبت‌احوال پاسخ همه این استعلام‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارائه داد.

منبع خبر : سایت راسخون



نوشته شده در تاریخ جمعه 90/12/12 توسط احمد یوسفی
تمامی حقوق مطالب برای آسمانی ها محفوظ می باشد