سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آسمانی ها
 

 مازندران 29 بانوی شهید برای پیروزی انقلاب و استحکام نظام اسلامی تقدیم کرده است.

 30 میهمان خارجی از 20 کشور جهان برای شرکت در نخستین همایش ملی سیده طاهره هاشمی شهیده شاخص سال 92کشور دعوت شده است.

 حدود 150 میهمان کشوری و استانی به همراه حدود 800 نفر از طلاب، بسیجیان، قشرهای مختلف مردم، خانواده های شهدا و ایثارگران شهرستان آمل در این همایش در محل سالن همایش های بین المللی اریکه آریایی آمل، شرکت کردند.

شهید سیده طاهره هاشمی متولد سال 1346 در روستای شهیدآباد شهرستان آمل بود، غروب روز ششم بهمن ماه سال 60 هنگامی که سرگرم رساندن کمک های دارویی و غذایی به نیروهای بسیج بود، هدف اصابت دو گلوله دشمنان قرار گرفت و به فیض شهادت نائل آمد.

در مراسم یادبود شهید طاهره هاشمی ابتدا برادر شهید آقای قاسم هاشمی در مورد شخصیت و تفکرات و فعالیتهای خواهرش صحبت کرد و بعد از سخنرانی آقای قاسم هاشمی سردار شاه چراغی فرمانده سپاه کربلا مازندران در کنگره ملی شهید سید طاهره هاشمی  به تشریح فعالیتهای سپاه مازندران و بسیج جامعه زنان مازندران در راستای معرفی شهدای شاخص سال اظهار داشت ما برای برگزاری این کنگره از قبل جلسات و همایشهای متعددی را در راستای ترویج بینش سیاسی شهید شاخص سال برگزار کرده ایم.

وی افزود برگزاری  68 یادواره شهدا با محوریت شهید سیده طاهره هاشمی در مدارس و شهرستانها، 188 مورد برنامه های قرآنی تحت عنوان شهدا در ضیافت نور در حلقه های صالحین، برگزاری دو دوره کرسی آزاد اندیشی در سبک زندگی و سیره شهدا و نقش زنان در آن از جمله برنامه های اجرایی در خصوص معرفی و تبیین شهدای شاخص سال به شمار می رود .

وی تألیف و چاپ سه جلد کتاب به عنوان "دختری به نام طاها" ،  گروه های جهادی و حلقه های صالحین، همچنین برگزاری 108 کارگاه آموزشی از جمله برنامه های اجرایی در راستای معرفی شهدای شاخص است.

سردار شاه چراغی ادامه داد ارائه موضوع انشاء به عنوان "یک رزمنده بسیجی" در مدارس،  برگزاری جشنواره شعر، فعالیت در فضای مجازی، راه اندازی سایت تخصصی زنان و 50 مورد وبلاگ در راستای تبیین آثار سید طاهره هاشمی از دیگر برنامه های اجرایی در خصوص  معرفی شهید شاخص سال به شمار می رود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران برگزاری  6 مورد مراسم عقد زوجهای جوان کنار مزار شهدی گمنام و گرامی داشت روز قشر بسیج جامعه زنان را از دیگر برنامه های اجرایی عنوان کرد.

سردار شاه چراغی در پایان با بیان اینکه استان مازندران تنها بستر حضور ایثار در دفاع مقدس نبوده است خاطر نشان کرد در حال حاضر فضای ایثار گری در استان زنده است و یاد و خاطره شهدا به قوت خود باقی است،  تا جایی که سالانه  1200 تا 1500 یادواره شهدا در مازندران و شهرستانهای آن برگزار می شود و 90% از امور اجرایی این یادواره ها را مردم عهده دار هستند.

در ادامه حاجی بابایی وزیر اسبق آموزش و پرورش در کنگره ملی شهید سیده طاهره هاشمی، انقلاب اسلامی را نتیجه حرکت عظیم مردم بر اساس راه و روش قرآنی و با رهبری های امام خمینی(ره) دانست و اظهار داشت سه عامل رهبری، اسلامی بودن و مردمی بودن حرکت مردم ایران، مهمترین دلیل پیروزی شان در انقلاب اسلامی بود.

وی در ادامه با اشاره به بخشهایی از تاریخ اسلام گفت: این سه عامل در دوره صدراسلام با بعثت پیامبر،  نزول قرآن و حضور مردم توانست اسلام را به اوج موفقیت و پیروزی برساند.

حاجی بابایی در ادامه افزود؛ از آن زمان تا امروز در هر برهه زمامی که یکی از این عوامل وجود نداشته ، شکست قطعی است.

وی شهادت حضرت علی(علیه السلام) در محراب، مهجور ماندن قرآن و حادث شدن سختی ها و مصائب در دوران بعد از پیامبر(ص) را نتیجه دوری مردم از قرآن و رهبرشان برشمرد و گفت: این سه عامل در صد سال گذشته تاریخ ایران نیز حادث شده است.

وی با اشاره به تاریخ معاصر ایران گفت: در  صدر مشروطه  وقتی رهبری اسلامی را از مردم جدا کردند و قرآن مبنای حرکت مردم قرار نگرفت، حرکتهای مردمی سرکوب و دهه های متوالی کشور به سمت قهقراء رفت.

وی در ادامه اظهارا داشت سال42 رهبری اسلامی آمد اما مردم تجمع نکردند و رهبری تبعید شد، قرآن محجور ماند و مردم سرکوب شدند، اما در سال 56 با اجماع رهبری اسلامی، قرآن و حضور مردم انقلاب پیروز و حرکت مردم موفقیت آمیز شد.

حاجی بابای افزود: هرآنچه باعث ایجاد انقلاب می شود، انقلاب را هم نگهداری می کند.

وی با تاکید بر اینکه در 35 سال گذشته آمریکا و اسرائیل توطئه های بسیاری علیه نظام اسلامی و مردم انجام داده اند گفت: دانشمندان غربی با بهترین امکانات تاریخ اسلام را مطالعه می کنند تا رموز پیروزی اسلام و راه های مقابله با اسلام را پیدا کرده و از آن طریق انقلاب اسلامی را مورد هدف قرار دهند.

وی در ادامه حمله به قرآن، کشتار مردم و مسئولین نظام و در نهایت حمله به رهبری با حجم وسیع بین المللی را از راهای دشمنی استکبار با انقلاب اسلامی برشمرد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به تبلیغات حجیم دشمن علیه رهبری، فهم و شعور ملت ایران و ولایت پذیری آنان را رموز استقامت مردم و پایداری نظام دانست.

حاجی بابای با اشاره به اینکه همانگونه که ملت ما به شهدا افتخار می کنند شهدا نیز به چنین ملتی ولایتمدارافتخارمی کنند، گفت من قلبا اعتقاد دارم در کشور ما هزاران شهید چون سیده طاهره هاشمی نمونه بارز از شهدای جبهه دفاع مقدس در داخل کشور داریم. وی سپس با استناد به آیات قرآن ادامه داد کسانی که بعد از شهدا در مسیر شهدا و خط آنان که خط ولایت است باقی می مانند شهید بوده و مورد شفاعت شهدا قرار می گیرد.

وی تاکید کرد کسانی که از خط شهدا که برای برافراشته ماندن پرچم اسلام، ولایت واهل بیت(علیهم السلام) مبارزه کرده و کشته شدند خارج شوند مورد شفاعت شهدا قرار نمی گیرند.

بنابراین گزارش وزیر اسبق آموزش و پرورش در پایان سخنان خود به بیان مسائل سیاسی روز و دشمنی های آمریکا در خصوص حق مردم ایران در استفاده از انرژی صلح امیز هسته ایی پرداخت .

در ادامه با حضور برادر های شهید و سردار شاه چراغی و حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی و حاجی بابای از کتاب دختری بنام طاها که در این کتاب به زندگینامه شهید طاهره هاشمی اشاره شده رونمایی انجام گرفت.

 



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 92/9/24 توسط احمد یوسفی
تمامی حقوق مطالب برای آسمانی ها محفوظ می باشد