سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آسمانی ها
 

چادر



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/7/16 توسط احمد یوسفی

افزایش عمق فهم حجاب در جامعه/انس بیش از 90 درصد جامعه با حجاب
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: عفاف و حجاب در جامعه نه تنها کمرنگ نشده بلکه عمق فهم آن بیشتر هم شده است. تنها مسئله این است که برخی به چهره ظاهری جامعه اکتفا کردند.

به گزارش طنین یاس به نقل از فارس، عبدالرضا مصری افزود: عفاف و حجاب دو چهره در جامعه دارد و آنچه روزانه با آن روبرو هستیم چهره ظاهری جامعه است که به نظر کمرنگ شده می‌آید. اما در عمق خانواده‌ها نسبت به گذشته بیشتر هم شده است.

وی ادامه داد: در مناسبت‌های گوناگون مانند ایام محرم و رمضان می‌بینیم که شمار زیادی از مردم حضور دارند و می‌توان گفت بیش از 90 درصد جامعه با حجاب مأنوس هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره چهره ظاهری حجاب در جامعه گفت: این مسئله دلایل زیادی دارد به طور نمونه گاهی اوقات فراغت جوانان با منشأ احساسی این گونه ظاهر می‌شود. البته آراستگی ظاهری اشکالی ندارد.

وی افزود: بدآرایشی از بدحجابی به مراتب بدتر است زیرا در بدحجابی همان چیزی را که هست نشان داده می‌شود اما در بدآرایشی چهره دیگری در جامعه نشان داده می‌شود که در کشورهای دیگر معنای بدی را به همراه دارد.

مصری با بیان اینکه آرایش‌هایی که برخی جوانان در خیابان‌ها انجام می‌دهند در بسیاری از کشورها در عروسی‌ها و مجالس شب هم انجام نمی‌شود، گفت: به نظرم این مسئله اعتقادی نیست و تنها برای پرکردن فراغت است. کم بودن نشاط در جوانان باعث شده تا به شکل‌های مختلف به این مسئله روی آورند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه بداخلاقی مسئولان در این مسئله مؤثر است، توضیح داد: در بین مسئولان بدگویی‌ها زیاد شده است که حاشیه‌های زیادی در پی داشته است و برخی از افراد اینگونه نسبت به این مسئله عکس‌العمل نشان می‌دهند.

وی افزود: در همه شبکه‌ها و در تمام اخبار تنش‌ها نمایش داده می‌شوند و از سویی به جوانان در نهادهای مختلف بی‌احترامی می‌شود.

مصری گفت: برخی از رفتارهایی که در دانشگاه می‌بینم اگر نسبت به خود من انجام می‌شد حتماً ترک تحصیل می‌کردم اما متاسفانه رسیدگی نسبت به این موضوع صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با بیان اینکه مشکلات حجاب با برخورد انتظامی حل نمی‌شود، تأکید کرد: در کشور برخی گروه‌ها برای برهم زدن چهره جامعه ساماندهی شده‌اند که در این زمینه گشت ارشاد کارایی دارد اما در مورد جوانانی که تنها از روی شور جوانی و نبود نشاط به این مسائل روی می‌آورند کاربردی ندارد.



نوشته شده در تاریخ شنبه 91/7/15 توسط احمد یوسفی

پرسمان قرآنی-4

نویسنده:علامه جوادى آملى
منبع:روزنامه رسالت

در فرهنگ محاوره، کلمه مردم اختصاص به مردان ندارد، گاه مى‌گویند مردان، گاه ‌مى‌گویند زنان، گاه مى‌گویند مردم. مردم یعنى همه‌ ‌افراد جامعه، اعم از زن و مرد. اگر ‌گفتند مردان، این در مقابل زنان است و اگر گفتند زنان، این در مقابل مردان است‌.‌ در فرهنگ محاوره در غرب و شرق عالم مى‌گویند مردم اینچنین‌اند، مردم انقلاب ‌کردند، مبارزه کردند و وقتى مى‌گویند مردم، اختصاص به مردان ندارد. قرآن کریم هم ‌سه گونه سخن مى‌گوید، گاهى که خطاب به عموم جامعه است به مذکر اشاره دارد ‌مثل «الذین» و «المومنون» گاهى که تعبیر به «رجال» دارد وظیفه اختصاصى مردان را ‌ذکر مى‌کند، گاهى هم تعبیر به «نساء» دارد که وظیفه اختصاصى زنها را بیان مى‌کند.‌
فرهنگ محاوره، فرهنگ مردم است نه مردان و قرآن کریم هم بر اساس همین ‌فرهنگ محاوره سخن مى‌گوید. گاهى ذات اقدس الله مى‌فرماید: مریم علیها السلام ‌نمونه مردم خوب است، یا آسیه نمونه مردم خوب است ”وضرب الله مثلا للذین آمنوا ‌امراه فرعون“(1) در مورد زن نوح و لوط هم فرمود اینها نمونه مردم بد هستند. ”ضرب الله ‌مثلا للذین کفروا امراه نوح وامراه لوط“(2) ائمه‌(علیهم السلام) نمونه مردم خوبندو همه ‌افراد جامعه، چه زن و چه مرد باید به آنها اقتدا کنند، فاطمه زهرا‌(سلام الله علیها) هم ‌این‌چنین است، نمونه مردم خوب است، نه نمونه زنان خوب. ذات اقدس الله در آیه‌اى که ‌تلاوت شد نفرمود نمونه زنان خوب زن فرعون است، نفرمود نمونه زنان خوب مریم است ‌بلکه فرمود مریم و آسیه نمونه مردم خوب هستند.‌
خلاصه انسان خوب، نمونه انسان‌هاى دیگر است چه مرد باشد چه زن. خداوند ‌متعال در سوره مبارکه‌ ‌نحل مى‌فرماید: ”من عمل صالحا من ذکر او انثى وهو مومن ‌فلنحیینه حیوه طیبه“(3) اگر کسى داراى جان و عقیده سالم بود و کارهاى صالح انجام ‌داد، زن باشد یا مرد، ما به او حیات طیبه مى‌دهیم. در اواخر سوره‌ ‌آل‌عمران (که ‌مستحب است انسان موقعى که براى نماز شب بر مى‌خیزد آن جملات را قرائت کند) ‌آنجا آمده است ”فاستجاب لهم ربهم انى لا اضیع عمل عامل منکم من ذکر او انثى ‌بعضکم من بعض“(4)اگر کسى مومن باشد و عمل خیر انجام دهد چه زن و چه مرد، اجر ‌او را ضایع نمى‌کنیم. در سوره مبارکه احزاب هم مفصلا مردان و زنان را کنار هم ذکر ‌مى‌کند. ”ان المسلمین والمسلمات والمومنین والمومنات والقانتین والقانتاتا“(5) ‌بنابراین هرگز خطاب‌هاى قرآنى به مردان نیست، خطاب به مردم است.‌

پی نوشت

‌(1) سوره تحریم، آیه‌11 ‌
‌(2) سوره تحریم، آیه‌‌‌10 ‌
‌(3) سوره‌ ‌نحل، آیه97 ‌
‌(4) سوره آل‌عمران، آیه‌‌195 ‌
‌(5) سوره احزاب، آیه‌‌‌35 ‌



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91/7/12 توسط احمد یوسفی

دربسیاری از موارد بی غیرتی مرد باعث می شود که زن ها حجاب را رها کنند . اگر مرد غیرتی باشد و اجازه ندهد که همسر یا دخترش را هزاران چشم غریبه ببیند جامعه گلستان می شود . متاسفانه بعضی از مردها همانند یک زن آرایش می کنند و در مجامع عمومی حاضر می شوند . امام صادق (ع) می فرمایند . مردی که غیرت ندارد انسانی است که قلبش وارونه است. وسائل الشیعه / ج7

مرد بی غیرت



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91/7/11 توسط احمد یوسفی

زن امروز لباس رزمش باید حفظ حجاب و عفاف باشد

زن امروز لباس رزمش باید حفظ حجاب و عفاف باشد

استاد حوزه و دانشگاه تهران گفت: زن امروز لباس رزمش باید حفظ حجاب و عفتش باشد.

 ?مریم کاتبی? روز یکشنبه در اولین همایش زنان ایثارگر که با حضور ایثارگران و رزمندگان زن و خانواده معظم شهدا در حرم شهدای گمنام شاهرود برگزار شد، اظهار داشت: زنان در دوران دفاع مقدس نقش برجسته ای داشته اند، زنان نسلی شجاع، زنده ،پویا و کارآمد بوده اند و در جنگ تحمیلی در مقابله با دشمنان کاملاً مسلح،پایداری کردند.

وی با اشاره به نقش حرکتی زنان گفت: زنان مشوق خوبی برای شوهران و فرزندان خود بودند و خودشان نیز در پشت جبهه از هیچ کوششی دریغ نکردند و در جبهه ها نیز تا خط مقدم در خدمت رسانی به رزمندگان اسلام کوشا بودند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جنگ نرم دشمن و تلاش آنان برای گمراه ساختن نسل امروز تاکید کرد: زن امروز لباس رزمش باید حفظ حجاب و عفتش باشد و اینکه بگوئیم شهدا را دوست داریم اما به وصیت نامه آنها عمل نکنیم فایده ای ندارد.

کاتبی خاطز نشان کرد: وقتی شهدا در وصیت نامه هایشان تاکید بر حفظ حجاب بانوان دارند این بدان معنی است که حفظ حجاب باعث عصبانیت و یاس دشمنان در مواجهه با اسلام است و باید این سخن شهدا را با دل و جان عمل نمائیم که رضایت شهدا از ما به این بستگی دارد.

وی با اشاره به تلاش دشمنان ادامه داد: باید بانوان مانند دوران انقلاب و جنگ تحمیلی در تربیت صحیح کودکان و نوجوانان خود در راه اسلام تلاش کنند و بدانند که شخصیت اولیه کودک در خانواده شکل می گیرد و این بسیار مهم است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس اظهار داشت: باید ارزش ها و حماسه های آن دوران را به نسل جوان جامعه منتقل نمائیم که اگر اینچنین شد مطمئناً یکی از سنگرهای مقاوم در برابر تهاجم دشمنان ایجاد کرده ایم.

در این یادواره که روز یکشنبه برگزار شد از 10 بانوی ایثارگر و خانواده شهدا با اهدا لوح و هدیه تجلیل شد.

منبع : سایت راسخون



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91/7/11 توسط احمد یوسفی

حجاب



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91/7/11 توسط احمد یوسفی

وقتی در باز است

وقتی در باز است...

داری داخل یک کوچه طولانی راه می روی، چپ و راستت خانه های جور و واجور، درهای مختلف با انواع رنگ ها، حیاط های بزرگ و کوچک، حوض و پله و باغچه و ...
اما تو از کجا فهمیدی خانه ای که داری می بینی بزرگ است یا کوچک؟ اصلاً تو که نمی بینی حیاطش را ... تو داخل کوچه هستی و تنها چیزی که می توانی ببینی در است ...
در هایی که بعضی طرح دارند و بعضی ساده، بعضی رنگی و تر و تازه، بعضی زنگ زده و زهوار در رفته، ...
همینطور که داری به راهت ادامه می دهی، می رسی به خانه ای که درش باز است... تازه اگرخودت هم نخواهی از سر کنجکاوی هم که شده، باز هم سرت را می چرخانی و همانطور که داری رد می شوی، داخلش سرکی می کشی و بعد اگر کنجکاوی ات ولت کرد به راهت ادامه می دهی... فکرت مشغول می شود به حیاط و حوض و باغچه و...
آری در باز بود و توانستی داخل خانه را ببینی اما اگر در بسته باشد چه ؟؟؟باز هم می توانی ؟؟؟معلوم است که نه.اصلاً اگر آنقدر جلوی در بایستی تا علف زیر پایت سبز بشود هم نمی توانی ببینی چه خبر است در خانه. اصلاً وقتی در بسته باشد همینطور رد می شوی و می روی و هیچ چیز این خانه توجه تو را جلب نمی کند چه رسد به اینکه بخواهی داخلش را ببینی.
خلاصه کم کم به انتهای کوچه می رسی و داخل چند تایی از خانه ها را می بینی که در هاشان باز است، بعد می رسی به خیابان.
وارد پیاده رو می شوی و شروع می کنی به قدم زدن. آنطرف تر چند جوان را می بینی که از کنار همه بی تفاوت رد می شوند و می گذرند ولی وقتی به بعضی ها می رسند جور دیگری رد می شوند، شاید چیزی، حرفی، متلکی هم می پرانند. از خودت می پرسی چرا؟ چرا فقط به بعضی ها جور دیگری نگاه می کنند؟؟ چرا فقط به بعضی ها متلک می گویند؟؟؟چرا فقط بعضی ها را اذیت کمی کنند؟؟؟؟
بعد یاد کوچه می افتی...در بعضی خانه ها باز بود....

مطلب از آقای رضا عیوضی



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91/7/11 توسط احمد یوسفی
<      1   2   3      >
تمامی حقوق مطالب برای آسمانی ها محفوظ می باشد