سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آسمانی ها
 

پیامبران الهی برای تحقق وعده های الهی، از طرح خاصی برای پایان تاریخ سخن گفته اند.

آنان می گویند که در پایان تاریخ، در حالی که شرایط کاملا آماده شده است،یک ولی الهی ظهور می کند و حکومت جهانی و عادلانه ای تشکیل می دهد که فقط بر اساس دین خدا اداره می شود.
این عقیده ی اصلی پیامبران الهی است اما تعلیمات هر پیامبری پس از وی دستخوش دگرگونی شد.از جمله این دگرگونی ها،اعتقاد خاصی بود که پیروان هر پیامبری درباره ظهور موعود پیدا کردند.با وجود این اعتقادات مختلف،همه در اصل الهی بودن پایان تاریخ و ظهور ولی خدا برای برقراری حکومت جهانی اتفاق نظر دارند.

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/4/18 توسط احمد یوسفی

بشر از آغاز پیدایى اش تاکنون، همواره چشم انتظار نجاتبخشى اصلاحگر بوده است. این موعود که در آیین مزدیسنا «سوشیانس» خوانده مى شود، به صورتى همان کالکىِ هندوان (دهمین تجلى ویشنو)، بوداى پنجم بوداییان، مسیحاى یهودیان، فارقلیط مسیحیان و حضرت مهدى (عج) مسلمانان است. البته چنین اندیشه اى تنها مختص این ادیان نیست، چنین روایاتى در اشکال مختلف از قصص مذهبى گرفته تا اساطیر و افسانه ها، بلکه در میان همه اقوام و ملل متمدن و غیرمتمدن جهان و حتى قبایل بدوى وجود داشته است; مثلا در میان سرخپوستان امریکاى میانى، آزتکها از کتسال کواتل (Quetzal Coatl) و تولتکها از سه آکاتل توپیلتسین ( CeAcatl Topiltzin) و مایاها از کوکولکان (Kukulcan) در اساطیر خویش یاد مى کنند، که احتمالا منشأ هر سه یکى است. 
ایشان بر این باور بودند که این شخصیتهاى اسطوره اى، که تدریجاً به مقام خدایى ارتقا یافتند، همان گونه که به شکل ناگهانى و اسرارآمیزى ناپدید شدند، دوباره روزى مراجعت مى کنند و باعث نجات مردم و سامان بخشیدن به اوضاع جامعه خویش خواهند شد.
اینکاها نیز از ایزدى آفریننده موسوم به ویراکوچا (Virakocha) نام مى برند و معتقدند پس از آن که کار آفرینش به دست وى پایان یافت، دستورهایى براى مردمش بر جاى گذاشت; و قبل از آن که در آسمان ناپدید شود، قول داد که روزى مراجعت خواهد کرد.
ساکنان جزایر ملانئید (Melaneid)، واقع در جنوب اقیانوس آرام، در این باره افسانه اى دارند مبنى بر این که در زمانهاى دور، پادشاه یک سرزمین ناشناس ـ که امریکا نام داشت ـ به دیدار آنها آمده بود. نام این خدا جان فرام (John Frum) بود، که به آنها قول داد در روزى از روزها با پنجاه هزار تن از پیروان آسمانى اش از دهانه آتشفشان مازور (Masur) بیرون آید و زندگىِ فقیرانه بومیان را بهبود بخشد و براى آنها خوشبختى به ارمغان آورد. ولى بومیان مى گویند این خدا فقط در صورتى نزد آنها باز خواهد گشت که آنها سنتها را زنده نگاه داشته و خدایان را پرستش کنند. گذشته از اینها، چنین معتقداتى را مى توان در اساطیر کهن مصر باستان، چین و یا افسانه هاى یونانى بازشناخت. 

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ جمعه 91/4/16 توسط احمد یوسفی

6. وُئورو ـ سوه (Vouru Savah) یعنى فراخ سود، که در دادستان دینیک کامَک سود (Kamak Sud) آمده است، و در کشور وُروجَرِشت (Vorujarest) یعنى کشور شمال شرقى فرمانده خواهد بود.

پس از این شش نام، در بند 128، یشت سیزدهم، از سه تن دیگر نیز یاد شده و فروشى شان مورد ستایش قرار گرفته است. اینها در اصل همان سه پسرِ آینده زرتشت یا موعودهاى نجاتبخشى هستند که در هزاره آخر عمر جهان، به فاصله هزار سال از همدیگر، ظهور خواهند کرد. این سه تن عبارت اند از:

اوخْشْیَت اِرتَه (Ukhsyat ereta) یعنى پروراننده قانون مقدس (نیرو دهنده و رواکننده قانونِ دین و دادِ زرتشت) امروزه این نام را اوشیدریا هوشیدر گویند، و در کتب پهلوى به صورت خورشیتدر یا اوشیتر آمده است. گاه کلمه بامى را به آن افزوده، هوشیدربامى مى گویند، که به معنى هوشیدر درخشان است.
 

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ جمعه 91/4/16 توسط احمد یوسفی

اَلهی َ عَظُمَ الْبَلاَّءُ وَبَرِحَ الْخَفاَّءُ 
خدایا بزرگ شد بلا و گرفتارى و آشکار شد راز پنهانى 

وَانْکَشَفَ الْغِطاَّءُ و انقطع الرجاء وَضاقَتِ الاَْرْضُ وَمَنَعَتِ السَّماَّءُ 
و پرده از روى کار برافتاد و زمین (بر ما) تنگ شد و آسمان خوددارى کرد 
و انت المستعان والیک  المشتکى وَعَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَالرَّخاَّءِ 


و تو یاری دهنده ای ،و بدرگاه تو آوریم پروردگارا شِکوه را ، و بر تو اعتماد کنیم در سختى و آسانى 

اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِه محمد اوالامر الذین فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وعَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ 

خدایا درود فرست بر محمد و آل او آن بزرگانى که واجب کردى بر ما فرمانبرداریشان را و بدینوسیله منزلت و مقامشان را به ما شناساندى 

ففَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قریبا ? کَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ 

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ جمعه 91/4/16 توسط احمد یوسفی
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/4/15 توسط احمد یوسفی

ابا صالح



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/4/15 توسط احمد یوسفی
<      1   2      
تمامی حقوق مطالب برای آسمانی ها محفوظ می باشد