سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آسمانی ها
 

بسم الله الرحمن الرحیم

همه چیز درباره حمله اسرائیل و آمریکا به ایران

آیا وضعیت زرد است؟و یا آژیر قرمز به صدا درآمده است؟

آیا ادعای کذب ترور سفیر عربستان و گزارش اخیر انرژی اتمی بر علیه ایران مقدمه سازی برای حمله به ایران نیست؟

(مقاله ای جالب و کامل حتما بخوانید شاید وضعیت قرمز باشد)

به گزارش روزنامه صهیونیستی آسوشیتدپرس در این اوضاع که تنها احتمال حمله نظامی به ایران منجر به افزایش قیمت نفت شده دیگر حمله قطعی نظامی به ایران چه ضربه ی مهلکی را بر اقتصاد فلج شده ی غرب وارد خواهد ساخت؟!

تنها کشور استقبال کننده از حمله نظامی به ایران انگلستان میباشد و دیگر کشور ها رویکرد مخالفی را در پیش گرفته اند تا جایی که وزیر خارجه روسیه درباره ی هرگونه ماجراجویی علیه ایران هشدار داده و در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو رسما اعلام کرد:

“حمله علیه ایران اشتباه بزرگی خواهد بود.این اولین باری نیست که مقامات اسرائیلی ادعای حمله نظامی علیه ایران را مطرح می کنند. رویکرد ما واضح است، این جنگی بزرگ با پیامدهای غیر قابل پیش بینی خواهد بود.”

وزیر خارجه آلمان نیز طی سخنانی وضعیت کنونی را جدی اعلام کرد و افزود:

 بحث‌ها درباره‌ی مداخله‌ نظامی در ایران بیهوده است و حمله‌ نظامی به این کشور نتیجه‌ا‌ی معکوس دارد.»

وی ضمن اعلام اتخاذ تحریم های بیشتر علیه ایران افزود: نباید بحث‌های حمله‌ نظامی به ایران را به میان کشید. چنین مباحثی رهبران ایران را قوی‌تر می‌کند، نه ضعیف‌تر!

حتی برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز به طور غیر مستقیم سخن از اعتراض گشوده تا جایی که وزیر دفاع کویت نسبت به حضور نظامیان آمریکا در خاک این کشور اخطار داد و اعلام کرد:

“کشور ما پایگاه سربازان آمریکایی نیست”

تمام این مباحث جایی جالب تر میشود که حتی در خود اسرائیل نیز بر سر حمله به ایران اختلاف است به گزارش روزنامه صهیونیستی “یدیعوت آحارونوت”تنها دو نفر در اسرائیل خواستار حمله نظامی به ایران هستند و بقیه سران رژیم صهیونیستی به شدت با این کار مخالف هستند.

 

این موضوع به جایی میرسد که حتی بزرگترین تحلیلگر سیاسی اسرائیل”ناحوم برنیاع” که مقامات اسرائیل در رابطه با تصمیمات مهم با او مشورت میکنند جمعه و در طی یادداشتی راجع به نظر مسئولین اسرائیل درباره حمله یا عدم حمله ناگهانی به تاسیسات هسته ای ایران، به وحشت از پاسخ قاطع ایران در برابر چنین حمله ای اشاره میکند و پاسخ ایران را “ویرانگر” توصیف میکند.

 

در این یادداشت آمده است: «فرمانده ستاد ارتش اسرائیل “بنی گانتس” و رئیس موساد “تمیر باردو” و رئیس سازمان اطلاعات ارتش سرلشکر “افیف کوخافی” و “یورام کوهین” رئیس دستگاه امنیتی اسرائیل (شاباک)، با ایده حمله به ایران کاملاً مخالف هستند. تنها دو نفر از مسئولین سیاسی- نظامی اسرائیل یعنی “بنیامین نتانیاهو” و “ایهود باراک” طرح حمله به تاسیسات هسته ای ایران را تایید می کنند آن هم بدون در نظر گرفتن عواقب چنین حمله ای و پاسخ متقابل ایران.»

برنیاع در یادداشت خود نوشته است: «موضوع حمله احتمالی به ایران، بسیاری از دستگاه های امنیتی و فرماندهی حکومت اسرائیل را به خود مشغول و بسیاری از کشورهای خارجی را نسبت به حوادث بعد از آن نگران کرده است.»

“برنیاع” نوشته است: «فرماندهان امنیتی و سیاسی اسرائیل به 4 جبهه تقسیم شده اند؛

-  جبهه اول می گوید تاثیر چنین عملیاتی کم است و در عین حال پاسخ ایران بسیار دیوانه وار خواهد بود چراکه با موشکباران اسرائیل از داخل خاکش و از لبنان بوسیله حزب الله و از غزه به وسیله حماس، باعث خسارت های بی پایان برای اسرائیل خواهد شد.

- جبهه دوم بر این عقیده است که باید خویشتندار بود زیرا برنامه هسته ای ایران تا دو یا دو سال و نیم دیگر تمام نخواهد شد و در این بین، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پیش خواهد بود که در صورت پیروزی “باراک اوباما” برای دور دوم یا آمدن رئیس جمهور جدید، مسئله حمله به ایران به دوش آن ها خواهد بود. علاوه بر اینکه این احتمال نیز وجود دارد که نظام ایران تغییر کند. 
– جبهه گیری سوم از سوی فرماندهان دستگاه های امنیتی اسرائیل همچون رئیس ستاد ارتش “بنی گانتس” و رئیس موساد “تمیر باردو” و رئیس سازمان اطلاعات ارتش سرلشکر “افیف کوخافی” و “یورام کوهین” رئیس دستگاه امنیتی اسرائیل (شاباک) اتخاذ شده است که تمام آن ها با طرح حمله به ایران مخالف هستند

موضعی که با موضع سران سابق دستگاه های امنیتی اسرائیل همچون “گابی اشکنازی” و “مئیر داگان” و “عاموس یدلین” و “یوفال دیسکین” که با برخورد نظامی با ایران به شدت مخالف بودند مطابق می باشد.
– اما جبهه چهارم که “نتانیاهو” و “باراک” –به قول برنیاع: هیولای دوقلو- تشکیل دهنده آن هستند طرفدار آغاز جنگ علیه ایران می باشند.

حرص زدن این دو مقام اسرائیلی باعث شد تا آمریکا وزیر دفاع خود را به اسرائیل اعزام کند تااز بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تعهد بگیرد که مرتکب حمله نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران بدون هماهنگی با آمریکا نشوند. که البته این دو مقام اسرائیلی از دادن این تعهد به طور واضح طفره رفته اند و تعهدی نداده اند.که به این خاطر مقامات نظامی آمریکایی از تعهد ندادن اسرائیل بسیار نگران هستند

اما در اینجا پاسخ مقامات ایرانی نیز جالب بوده پاسخی که خبرگذاری النهرین نیز آن را منتشر کرد:

“مقامات ایرانی با صراحت اعلام کرده اند که اولین موشکی که از “تل آویو” یا یک جنگنده به ایران اصابت کند، اسرائیل باید خود را برای دریافت بیش از 15 هزار موشک در عرض چند دقیقه آماده کند که طبیعتاً بعد از آن دیگر اسرائیلی وجود نخواهد داشت، بلکه یک رژیم فلج باقی می ماند که غرب برای جابجا کردن آن باید از ویلچر استفاده کند. برخی دیگر از مسئولین ایران نیز گفته اند که ایران منتظر چنین حماقتی از سوی اسرائیل است تا با این رژیم تسویه حساب کند و با نابود کردن آن، مردم فلسطین را به سرزمین هایشان بازگرداند.»

این خبرگزاری نوشت: «تهدیدات ایران تنها در گفتار خلاصه نشده است بلکه این کشور با رونمایی از محصولات استراتژیک جدید همچون موشک های بالستیک “شهاب3″ که تا 2500 کیلومتر برد دارد، سبب نگرانی و وحشت غرب و اسرائیل از رسیدن ایران به این مرحله از قدرت و یا حتی فراتر از آن همچون “شهاب 4 و 5″ که شاید ایران نخواسته آن ها را اعلام کند، شده است.»

اما بهتر است در اینجا آب پاکی را بر روی دستتان بریزم چرا که ایهود باراک در آستانه انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی هسته ای درباره فعالیت هسته ای ایران به رادیو اسرائیل گفت: «جنگ گردش نیست و ما به دنبال گردش هستیم نه جنگ.»

وی در ادامه گفته های خود افزود: «اسرائیل تصمیم ندارد وارد هیچ گونه جنگ و عملیات نظامی شود. گمانه زنی های روزهای اخیر در رسانه های اسرائیل که از انجام عملیات نظامی علیه ایران سخن به میان آورده اند اهمیتی ندارد.»

نتانیاهو نیز این ادعا را(حمله به ایران)مضهک خواند ولی در عین حال تاکید کرد تحریم های وضع شده علیه ایران بدون گزینه نظامی کارساز نخواهد بود و به شکست می انجامد.

اما خیر مثل اینکه این رمان همچنان ادامه دارد چرا که دیک چنی معاون رییس جمهوری پیشین ایالات متحده، اعلام داشت در صورتی که لازم شود، اسرائیل به تأسیسات اتمی ایران حمله خواهد کرد.»


 این شخص همچنین با چند تن از مقامات بلندپایه اسرائیلی تا کنون درباره برنامه های اتمی ایران مذاکره کرده و همه آنها گفته اند که ایران را برای خود “یک تهدید اساسی” تلقی می کنند.»

اما جالب اینجاست که خودی ها میگویند آمریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمی توانند بکنند هیچ یک بار در تاریخ چندین هزار ساله بشر غربی ها هم اینبار با ایران هم کلام شدن تا جایی که مجله تایم نوشت: «قیمت نفت در حال حاضر گران هست و در صورت حمله به ایران و به تبع آن کاهش تولید نفت، قیمت این ماده سوختی به شدت افزایش خواهد یافت.»

این مجله آمریکایی ادامه داد: نفت تنها نگرانی در حمله به ایران نیست. ایران توانایی های نظامی و موشکی زیادی دارد که می تواند به راحتی حملات را تلافی کند. قایق های تندروی ایران نیز می توانند تنگه هرمز را ببندند؛ تنگه ای که 40 درصد نفت جهان را تامین می کند. از طرفی هم نیروی هوایی ایران هم وارد عمل خواهد شد و عملیات های تلافی جویانه انجام خواهد داد.»

تایم در پایان نوشت: «مقامات سابق اسرائیل و آمریکا در مورد حمله به ایران و تاسیسات هسته ای این کشور در سال های اخیر بارها هشدار داده اند.»

اما بزارید یکم هم به مردم اسرائیل وقت بدیم که نظرشون در رابطه با این ادعا ها چیه؟

به گزارش جام نیوز به نقل از فارس، سایت روزنامه صهیونیستی هآرتص خبری را به نقل از یکی از چهره‌های جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توخالی بودن تهدیدات اسرائیل علیه ایران منتشر کرد.

هآرتص در ذیل این خبر نظر تعدادی از کاربران خود را قرار داده است که بخشی از آنها را در ادامه می‌خوانید:

1_ اسرائیل مانند یک سگ هار دوست دارد پای هرکس را که در حال تلاش است گاز بگیرد. (48 موافق _ 18 مخالف)
 
2_ تمام دنیا جنگ طلب نیست. فقط اسرائیل جنگ طلب است. (128 نظر موافق _ 58 مخالف)
 
3_ وقتی شما یک جنگ را آغاز می‌کنید چطور می‌خواهید به آن پایان بدهید؟ (23 موافق _ 4 مخالف)
 
4_ اسرائیل منافع آمریکا را در خاورمیانه از بین خواهد برد. (125 موافق _ 57 مخالف)
 
5_ او! درست می‌گوید. (41 موافق _ 19 مخالف)
 
6_ اسرائیل از سال 2005 هر سال در هنگام ارائه گزارش آژانس هسته‌ای از این حرف‌ها می‌زند. (42 موافق _ 14 مخالف)
 
7_ ناتو هم باید به اسرائیل کمک کند. (32 موافق _ 13 مخالف)
 
8_ اسرائیل بیش از 17 هزار و 400 کلاهک هسته‌ای دارد. چرا از یک بمب هسته‌ای کوچک در ایران نگران است؟ (21 موافق _ 13 مخالف)
 
9_ اسرائیل باید به پاکستان حمله کند که بمب اتمی دارد نه به ایران. (20 موافق_ 10 مخالف)
 
10_ حمله به ایران جبران ناپذیر است.(27 موافق _ 32 مخالف)

رسانه صهیونیستی هآرتص همچنین ساعاتی بعد، خبر اظهار نظر وزیر امور خارجه روسیه در مورد اینکه حمله اسرائیل به جمهوری اسلامی ایران اشتباهی جبران ناپذیر برای رژیم صهیونیستی است را به عنوان خبر اول خود منتشر کرد.

اما نظر شما چیه؟شما به کدوم گزینه رای میدید؟به نظر من که گزینه ی1خیلی چرب و نرمه!!!

این نوشته با کوشش چندین ساعته اینجانب در گردآوری مطالب فراهم شده فلهذا ذکر منبع الزامی است!

منبع وب سایت نصر 19

 

 



نوشته شده در تاریخ شنبه 90/12/20 توسط احمد یوسفی
تمامی حقوق مطالب برای آسمانی ها محفوظ می باشد