سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آسمانی ها
 

معاون قوه قضائیه با بیان این که آرایش در جامعه به وضعیتی بسیار زننده و آزار دهنده تبدیل شده است افزود: نفس آرایش پسندیده است اما اکنون خیابان ها به نمایشگاه مد تبدیل شده است و حتی با عارضه آرایش زنانه از سوی برخی مردان مواجه هستیم.

حجاب مردان

به گزارش مهر، محمدباقر ذوالقدر در دومین گردهمایی معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان ها گفت: با تشکیل کارگاههای مدیریت و پیشگیری، فرهنگ و تلاش برای پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی توسعه یافته و به یک ادبیات و فرهنگ مشترک در بین تمام دستگاه های مرتبط تبدیل شده است.

وی با تاکید بر این که هدف از این نشست ها، ارتقای کیفیت کارها در حوزه پیشگیری از جرم است، ادامه داد: انتظار می رود این اقدام در استان ها و شهرستان های تابعه نیز پیگیری شده و تمام اعضای شبکه پیشگیری با هم اندیشی وارد کار شوند.

ذوالقدر به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر اخیر به خراسان شمالی درباره آسیب های اجتماعی اشاره کرد و افزود: ضعف فرهنگ کار جمعی، طلاق و فروپاشی خانواده،‌ مواد مخدر و ضعف در روابط همسایگی بخشی از آسیب های نام برده شده در این سفر است.

وی با تاکید بر این که راه حل اساسی کاهش جرم،‌ پیشگیری اولیه و پرداختن به آسیب اجتماعی است،‌ گفت: رهبر معظم انقلاب، ضعف در صله رحم، ضعف در فرهنگ راستگویی و اشاعه دروغ در جامعه را از دیگر آسیب های موجود در جامعه بیان کردند.

معاون قوه قضائیه با بیان این که رهبر انقلاب به نداشتن برخی الگوهای مورد نیاز برای سبک زندگی ایرانی اسلامی نیز اشاره کرده اند،‌ افزود: فقدان الگوی تفریح سالم، نداشتن الگوی معماری و لباس بومی، عارضه آرایش در بین زنان و مردان و ضعف در فرهنگ رانندگی، بخش های دیگری از آسیب های اجتماعی است.

وی هم چنین، سخن گفتن پشت سر یکدیگر، کارگریزی، بی صبری و نابردباری، رعایت نکردن حقوق افراد، پرخاشگری، قانون گریزی و ضعف در وجدان کاری را از دیگر نکاتی دانست که رهبر انقلاب از آن به عنوان آسیب یاد کرده اند.

محمد باقر ذوالقدر با تصریح بر این که آسیب های مطرح شده از سوی رهبر انقلاب اسلامی به عنوان محور کارهای این معاونت قرار خواهد گرفت،‌ ادامه داد: فقدان انضباط اجتماعی،‌ محقق نشدن طرح های خوب، کم بودن ساعات مفید کاری، مصرف گرایی، وجود ربا در جامعه و رعایت نکردن حقوق همسر و فرزندان دیگر نکاتی است که به عنوان آسیب در این سخنان مطرح شده است.

وی برپایه سخنان رهبر معظم انقلاب،‌ نادیده گرفتن کرامت زن،‌ کاهش نسل،‌ خانه های مجردی و میل به تجمل و تجمل گرایی را دیگر معضلات اجتماعی برشمرد و گفت: تمام این نکاتی که رهبری مطرح کرده اند، باید در دستور کار همه واحدهای پیشگیری قرار گیرد و بر اساس فراوانی هریک در هر استان برنامه ریزی شود.

سرپرست معاونت اجتماعی قوه قضائیه با بیان این که 70 درصد زندانیان کشور را مربوط به مواد مخدر تشکیل داده اند، گفت: مواد مخدر منشا بسیاری از جرایم و آسیب های اجتماعی است.

محمد باقر ذوالقدر با بیان این که آرایش در جامعه به وضعیتی بسیار زننده و آزار دهنده تبدیل شده است، افزود: نفس آرایش پسندیده است اما اکنون خیابان ها به نمایشگاه مد تبدیل شده است و حتی با عارضه آرایش زنانه از سوی برخی مردان مواجه هستیم.

معاون راهبردی قوه قضاییه با بیان این که ماموریت پیشگیری از وقوع جرم بر اساس اصل 156 به عهده قوه قضاییه گذاشته شده است، گفت: متاسفانه حدود 30 سال دیر به این موضوع پرداخته ایم.

وی با اشاره به این که در دوره مدیریت جدید قوه قضاییه، پیشگیری از وقوع جرم به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و زیر ساخت های آن فراهم شد، افزود: در مرکز، معاون قوه قضاییه، در استان ها، معاون دادگستری و در همه شهرستان های کشور،‌ دادستان ها مسوول پیشگیری از وقوع جرم هستند که با هم ارتباط منظم و دایمی دارند.

ذوالقدر با تاکید بر این که با اقدامات انجام شده، قوه قضاییه پدیده پیشگیری از وقوع جرم، ابعاد و راه کارهای آن را به خوبی شناخته است، ادامه داد: این برنامه به صورت سندی مکتوب در دستور کار شبکه پیشگیری از وقوع جرم است.

سرپرست معاونت اجتماعی قوه قضاییه با بیان این که در سال گذشته کارگاه های پیشگیری از وقوع جرم، در همه استان ها برگزار شد و طی آن حدود 20 دستگاه نسبت به پیشگیری توجیه شدند، گفت: با ترویج فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم، در سال 90 نسبت به سال 89 در روند رشد ارتکاب جرایم، کاهش داشتیم

وی شاخص ارزیابی کاهش نرخ رشد جرایم را ورودی پرونده ها به محاکم، تعداد زندانیان و گزارش های پلیس بیان کرد و ادامه داد: اگر نرخ رشد ورودی های پرونده به محاکم در سال های گذشته 13 درصد بود، در سال 90 این رقم به هشت درصد رسید.

معاون راهبردی قوه قضاییه با بیان این که بودجه قوه قضاییه کاهش یافته و بودجه پیشگیری از وقوع جرم نیز به هشت میلیارد تومان رسیده است،‌ تصریح کرد: حتما در اجرای برنامه های این حوزه مشکل پیش خواهد آمد و ناگزیریم که خود را با آن تطبیق دهیم.

منبع : پایگاه خبری حجاب 



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 91/8/10 توسط احمد یوسفی
تمامی حقوق مطالب برای آسمانی ها محفوظ می باشد