• وبلاگ : آسماني ها
  • يادداشت : تفاوت حجاب و عفت در کلام رهبر عزيز
  • نظرات : 2 خصوصي ، 5 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سلام به روزم

    عيدقربان، جشن رهيدگي از اسارت نفس و شکوفايي ايمان و يقين

    بر شما مبارک باد . . .

    پاسخ

    ممنونم عيد بر شما هم مبارک
    + حجاب 

    متن سخنراني :

    مقام معظم رهبري در عظمت زن و حفظ حجاب مي فرمايند:


    عظمت زن بودن را در آميختن حجب و حيا و عفاف زنانه با عزت مسلمانانه و مومنانه، درک کنيد. زن مسلمان ما اين جور است دنياي فاسد غرب خواستند بروز زن را، شخصيت زن را در روش هاي غلط و انحرافي که همراه با تحقير جنس زن است، بزور به ذهن دنيا فرو کنند. زن براي اين که شخصيت خودش را نشان بدهد، بايستي براي مردان چشم نواز باشد. اين شد شخصيت براي زن؟! بايستي حجاب و عفاف را کنار بگذارد، جلوه گري کند تا مردها خوششان بيايد. اين تعظيم زن است يا تحقير زن؟


    اين غرب، مست ديوانه از همه جا بي خبر، تحت تأثير دست هاي صهيونيستي، اين را به عنوان تجليل از زن علم کرد و يک عده هم باور کردند.


    عظمت زن به اين نيست که بتواند چشم مردها را، هوس هوسرانان را بخودش جلب کند؛ اين افتخاري براي زن نيست؛ اين تجليل زن نيست؛ اين تحقير زن است.

    عظمت زن آن است که بتواند حجب و حيا و عفاف زنانه را که خدا در جبلت زن وديعه نهاده است، حفظ کند؛ اين را بياميزد با عزت مومنانه؛ اين را بياميزد با احساس تکليف و وظيفه؛

    آن لطافت را در جاي خود بکار ببرد، آن تيزي و برندگي ايمان را هم در جاي خود بکار ببرد. اين ترکيب ظريف فقط مال زنهاست؛ اين آميزه ظريف لطافت و برندگي، مخصوص زنهاست؛ اين امتيازي است، که خداوند متعال به زن داده است.

    لذا در قرآن به عنوان نمونه ايمان:«و فضرب الله مثلا للذين امنو و المراه فرعون »
    خداي متعال دو زن را به عنوان نمونه مثال مي زند؛ به عنوان نمونه ايمان، نه نمونه ايمان زنان بلکه نمونه ايمان بشر، زن و مرد.
    يکي زن فرعون است. «و مريم ابنة عمران» و دومي حضرت مريم است.
    اينها اشاره ها و نشانه هايي ست که منطق اسلام را نشان مي دهد.